בודק אפשרות לרכוש מיפרשית קטנה מעונין ביעוץ ממי שהיתה לו מיפרשית וגם דג ממנה כאשר המטרה שלי להנות מהמיפרשית וגם לדוג ממנה בשיטות שונות יתרונות ? חסרונות? מה חשוב לבדוק לפני הקניה?
תודה עוזי
עריכה אחרונה: ספטמבר 22, 2016, 07:55:09 AM על ידי UZIK
עוזי אני לא מומחה למפרשיות אבל אני יוצא לפעמים עם מפרשית אנחנו עושים בעיקר טרוליג וזה ממש נעים ושקט מהירות סביב ה5 - 7 קשר לג'יג ולבולוס כמעט ולא אפשרי בגלל הקייל למטה וזה ממש מנדנד את הסירה לא נעים בכלל
-------------------------------
אתה קם בבוקר, ברוך השם, כל השאר בונוס Ocean Kayaks-Prowler Trident 15
אהלן עוזי על איזה מפרשית מדובר? גודל לפחות והאם בשילוב עם מנוע?
לי היתה מפרשית מהדגם שחף-דומה ל420 אבל קטנה יותר באורך 380 עם שני מפרשים+תושבת מוכנה למנוע (בלי כושר שיט כמובן)
רכשתי בשותפות עם חבר כי התלהבתי מהנושא של מפרשים+אפשרות לעגינה בבית ספר בשדות ים (לא ניתן שם לשים ממונעות)+לשלב עם דיג
בפועל, המטרה הראשונה של לימוד מפרשנות היא ענתה על הדרישה ב100% וזה רווח עצום בעניין שילוב עם דיג זה לא התאים..יותר מדי חוטים, קשה לעצור את הסירה בבת אחת ועוד ועוד חוסר התאמות..אם מדובר ביאכטה גדולה אז לטרולינג זה אחרת..ורפי יעיד שאפשר לעשות ג'יג ובולוס והכל שם אבל מדובר על מפרשית של 40 פיט והיא ממש לא דבר זול ובמחיר שלה תקנה 3 סירות דיג מכובדות.
בהצלחה
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
גם כאן הגודל קובע secret.gifוכמובן גם הכסף ואת זה נשים כרגע בצד
אני התחלתי עם קיאק paddle:בחזרה לדייג הספורטיבי שהסבתי אותו לקיאק מפרש .הצטרפתי לחבר לדוג על מנועית קצה30 פיט דו מנועית .רכשתי תוך כדאי יאכטה מפרש 22 פיט .והחלפתי למנועית קצה לדייג ספורטיבי 20 פיט שיש לי היום . ואני חושב שדגתי כמעט בכול סוג כלי שייט שיש (קצת על עצמי בגדול בעברי לפני כשלושים שנה הייתי בעל שתי סירות ודגתי בצלילה וברשתות וקלומות.עברתי לעבוד בטרול...והתמסדתי עד היום )
משפט המפתח!!! 112s;מפרשית מכול סוג שהיא וכול אורך שהוא -הכלי המושלם לטרולינג בתנאי שיש רוח של לפחות 7 קשר ומעלה.
ברגע שאין רוח אז המפרשית הופכת להיות מנועית בטרולינג כמו כול המנועיות שיש. מגבלה היחידה היא גודל מנוע העזר. יתרונות למפרשית בטרולינג-שייט מהנה עם שקט מוחלט עם מוזיקה טובה והרבה בירות . הקבינה של המפרשית יאכטה מלווה אותך ומפנקת אותך בגדול(מושלם ליציאות ארוכות כמו האלבקור.) חיסרון-על מנת להגיע 12 מייל החוצה או לכול מקום לוקח הרבה הרבה זמן כשעתיים עד שלוש שעות כיוון.
התעסקות עם מפרשנות (אני חולה על זה ויש לי געגועים)מצריך ידע ומקצוענות.מסרבל קצת את התהליך הדייג.רצוי עד חובה הגה אוטומטי/צוות מיומן . מפרשית עד 7 מטר- בטרולינג שני מקלות בירכתיים גג במפרשיות הגדולות 4-6 מקלות.
חיסרון נוסף.ברגע שנתקע הציוד בסלע או ברשת בזמן טרוליינג צריך להיות ביצועיסט על מנת לתפעל את הסירה בהתאם למצב. עם נעלתם כחולה...סיכוי גבוהה שהיא תישאר במים....כי צריך לעצור את הסירה.לקפל או לנפנף את המפרשים.לקפל את המקלות האחרים ולהתמודד עם הדג.ולהעמיד את הסירה מול הרוח.על מנוע עזר –בקיצור שמח/בלגן-מקצוען
אז חובה צוות מיומן/הגה אוטומט.ידע במפרשנות.והרבה אוכל ושתייה להפלגות ארוכות(לראש כרמל כשלוש שעות כיוון!!!מעכו)
מפרשית לבולוס?כן או לא? כן עד שבע מטר בלבד לדעתי ומניסיוני!!!וניתן לדוג בולוס/גייג עד חמשה אנשים לאורכה
מעל זה ככול שסירת המפרש גדלה, כך היא מתנדנדת יותר במים!!!.התורן הוא מומנט על ציר האורך של הסירה ויחד עם הקייל והגלים,המפרשיות הופכת להיות נדנדה.ולכן צריך לצאת רק בים פלטה .
לכן סירה קטנה תתנדנד פחות –עד שבע מטר זה נסבל וכייף גם שהים קצת גבוה,
יאכטה גדולה מניסיון שיש ים קצת גבוהה בבולס/גייג זה קשה למי שלא רגיל....לפעמים עד הקאות לצוות ללא ניסיון בים.
חסרון משותף ליאכטות מפרש- לוקח הרבה זמן להגיע לתקלות(מנוצל לטרולינג) וחייב מקום עגינה יתרון - עם יש רוח טובה אפס דלק!!!(אני ממש לפעמים מתגעגע לזה)
יתרון נוסף-אין צורך ברישיון בשייט חופי ביום(מנוע עד 6 כ"ס)הכלי חייב בקושר שייט וביטוח צד ג. בלילה חייב רישיון 12-13.ולכן עשיתי על הדרך משייט 30
למפרשית יש שניי אמצעי הנעה!!-מפרש ומנוע עזר-תמיד ניתן להגיע חזרה לחוף לפתח המרינה(מעולה מניסיון רע תקלת חוסר דלק במנועית עם מנוע אחד)
גם כאן הגודל קובע secret.gifוכמובן גם הכסף ואת זה נשים כרגע בצד
אני התחלתי עם קיאק paddle:בחזרה לדייג הספורטיבי שהסבתי אותו לקיאק מפרש .הצטרפתי לחבר לדוג על מנועית קצה30 פיט דו מנועית .רכשתי תוך כדאי יאכטה מפרש 22 פיט .והחלפתי למנועית קצה לדייג ספורטיבי 20 פיט שיש לי היום . ואני חושב שדגתי כמעט בכול סוג כלי שייט שיש (קצת על עצמי בגדול בעברי לפני כשלושים שנה הייתי בעל שתי סירות ודגתי בצלילה וברשתות וקלומות.עברתי לעבוד בטרול...והתמסדתי עד היום )
משפט המפתח!!! 112s;מפרשית מכול סוג שהיא וכול אורך שהוא -הכלי המושלם לטרולינג בתנאי שיש רוח של לפחות 7 קשר ומעלה.
ברגע שאין רוח אז המפרשית הופכת להיות מנועית בטרולינג כמו כול המנועיות שיש. מגבלה היחידה היא גודל מנוע העזר. יתרונות למפרשית בטרולינג-שייט מהנה עם שקט מוחלט עם מוזיקה טובה והרבה בירות . הקבינה של המפרשית יאכטה מלווה אותך ומפנקת אותך בגדול(מושלם ליציאות ארוכות כמו האלבקור.) חיסרון-על מנת להגיע 12 מייל החוצה או לכול מקום לוקח הרבה הרבה זמן כשעתיים עד שלוש שעות כיוון.
התעסקות עם מפרשנות (אני חולה על זה ויש לי געגועים)מצריך ידע ומקצוענות.מסרבל קצת את התהליך הדייג.רצוי עד חובה הגה אוטומטי/צוות מיומן . מפרשית עד 7 מטר- בטרולינג שני מקלות בירכתיים גג במפרשיות הגדולות 4-6 מקלות.
חיסרון נוסף.ברגע שנתקע הציוד בסלע או ברשת בזמן טרוליינג צריך להיות ביצועיסט על מנת לתפעל את הסירה בהתאם למצב. עם נעלתם כחולה...סיכוי גבוהה שהיא תישאר במים....כי צריך לעצור את הסירה.לקפל או לנפנף את המפרשים.לקפל את המקלות האחרים ולהתמודד עם הדג.ולהעמיד את הסירה מול הרוח.על מנוע עזר –בקיצור שמח/בלגן-מקצוען
אז חובה צוות מיומן/הגה אוטומט.ידע במפרשנות.והרבה אוכל ושתייה להפלגות ארוכות(לראש כרמל כשלוש שעות כיוון!!!מעכו)
מפרשית לבולוס?כן או לא? כן עד שבע מטר בלבד לדעתי ומניסיוני!!!וניתן לדוג בולוס/גייג עד חמשה אנשים לאורכה
מעל זה ככול שסירת המפרש גדלה, כך היא מתנדנדת יותר במים!!!.התורן הוא מומנט על ציר האורך של הסירה ויחד עם הקייל והגלים,המפרשיות הופכת להיות נדנדה.ולכן צריך לצאת רק בים פלטה .
לכן סירה קטנה תתנדנד פחות –עד שבע מטר זה נסבל וכייף גם שהים קצת גבוה,
יאכטה גדולה מניסיון שיש ים קצת גבוהה בבולס/גייג זה קשה למי שלא רגיל....לפעמים עד הקאות לצוות ללא ניסיון בים.
חסרון משותף ליאכטות מפרש- לוקח הרבה זמן להגיע לתקלות(מנוצל לטרולינג) וחייב מקום עגינה יתרון - עם יש רוח טובה אפס דלק!!!(אני ממש לפעמים מתגעגע לזה)
יתרון נוסף-אין צורך ברישיון בשייט חופי ביום(מנוע עד 6 כ"ס)הכלי חייב בקושר שייט וביטוח צד ג. בלילה חייב רישיון 12-13.ולכן עשיתי על הדרך משייט 30
למפרשית יש שניי אמצעי הנעה!!-מפרש ומנוע עזר-תמיד ניתן להגיע חזרה לחוף לפתח המרינה(מעולה מניסיון רע תקלת חוסר דלק במנועית עם מנוע אחד)
אילן, תודה רבה נשמה עוזי הוא אדם רציני וכשראיתי שאין מי שיכול לתת תשובה בעניין פניתי אליך ונענית בחיוב, והתשובה שלך בטח עוזרת לו ברמה היישומית ונותנת רקע לעוד הרבה אנשים על נושא הדיג ממפרשית. טוב שעוזי העלה נושא חשוב זה ותודה שנתת את הסקירה שלך
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים