כבעלים גאה של פרו אנגלר 14 :
העמסה - אני מעמיס את הקיאק לבד על גגון הרכב , יש לי רכב פרטי אבל אין בעייה להעמיס לבד גם על רכב גבוה , זה עניין של שיטה ( מזרן דק מהגגון לתא המטען ועניין של דחיפת הקיאק ) ותרגולת.
הבעייה היחידה שתתעורר זה כאשר תרצה להוריד מהצד שאתה בים, אבל בפעמים שזה קורה אתה גם כך לא לבד.
שרירים כדי להתקדם ? - ממש לא , הסיאק הזה חי את המים , אתה יכול לשאול את סער זאבי אם התקשיתי לשמור על קצב עם איילנדים ממונעים ( חשמלית ) , קצב הליכה רגיל שמתורגם לפידול נותן בין 5.5 ל-6 קמ"ש שיוט בלי בעייה , אם וכאשר בא לי להתאמץ אני מעלה הילוך ויצא לי להגיע גם ל-9 קמ"ש.
יציבות - כאן הסיאק באמת הפתיע אותי , הייתי בים עובד והכלי הזה פשוט יציב בטירוף.
התהפכות הקיאק - למזלי עוד לא קרה לי , אך זה לא אומר שאיני מוכן לזה , יש לי חבל התהפכות שמחובר כבדרך קבע לאחד מהמעקות , במקרה של התהפכות מעבירים אותו מעל גוף הקיאק ומשתמשים בגוף כדי להפוך , אך זה תקף כמעט לכל סוג של קיאק , וכדאי שיהיה מותקן על כל קיאק ( לדעתי )
אחסון והתקנות - ההבדל בין הסיאק הזה לבין קיאקים אחרים זה כמו לנסות להשוות בין תא מטען של סוזוקי אלטו לזה של פורד אקספלורר , כך גם מבחינת כמות האביזרים הנלווים שקיימים וקלות ההתקנה.
ההבדל בין פרו אנגלר 12-14 - בארה"ב ההבדל הוא 100$ ת בארץ זה כמעט 800$!! , האם זה שווה את זה? זה תלוי בכיס , לדעתי זה שווה מאוד , השישים ס"מ נותנים כל כך הרבה , וההבדל במשקל זניח לדעתי.
לגבי אאוטבק מול הפרו , זה עניין של טעם/כיס/רצון , אני יוצא עם בעלי אאוטבק , והאמת , זה נראה לי כלי קטן

לסיכום , אם הכיס מאפשר , ויש מקום אחסון בבית , הייתי הולך על הפרו 14 , אם המשקל מרתיע והפרש המחיר אז הייתי הולך על ה-12.
שיהיה בהצלחה
