לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

198 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
עמודים: 1 [2] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)  (נקרא 5897 פעמים) הדפסה
ruviva
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1269

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #15 ב- : יולי 28, 2016, 11:56:29 AM »
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה

 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #16 ב- : יולי 28, 2016, 13:59:09 PM »
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה


תענוג שיש אותכם חברים..נהנה מהדיונים האלו..מבחינתי יותר מהנה מלדבר על שיטת דיג מסירה! רובן תודה על ההסבר מבעל מקצוע! חידשת לי בעניין הזה שאם אני על הגל ובאותה מהירות אז שיקול המהירויות זה אפס ואז בעצם אין שליטה! הגיוני וחשוב
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #17 ב- : יולי 28, 2016, 13:59:40 PM »
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
 
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות.
המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים.
כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו,
לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.

כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים.
הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם.
בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל.
בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.

חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.

מקווה שעזרתי


עזרת הרבה בן,, הבהרת באופן הכי ברור שאפשר...
ובשים לב לפתיח של דבריך -
עם כזו הגשה איכותית וכזה ידע, אתה יותר ממוזמן לכתוב יותר...

איפה זה המקום בו עושים הכי הרבה שעות ים בארץ?
מצטרף ומחזק את דברי רפי
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #18 ב- : יולי 28, 2016, 14:00:46 PM »
ואם כבר בעניין הגלים, אז אם אני יוצא מהחוף נגד גלים שבאים ממערב, מתי מומלץ לבוא מול הגל בצורה ישירה ומתי בזווית 45 מעלות?
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #19 ב- : יולי 28, 2016, 16:22:43 PM »
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה


במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה
כאן רק חיזקת את כל התיאוריה שחשבתי עליה
בחשיבה לוגית מגיעים מיד לכל מה שרשמת
ושוב אני יחזור למקרה
כשיצאנו הייתה תחזית לים שטוח לאורך כל היום
כשיצאנו מהמרינה הים באמת היה שטוח ועלינו לאזור ה-100 מטר שזה די רחוק מהמרינה
כעבור שעה בערך כשדילגנו בין נקודות התחילה רוח ממש חזקה שתוך מספר דקות הרימה את הים
היינו 3 אנשים בסירה
1 אמר להישאר 2 אמרו לחזור ואני ביניהם
קיפול ממש זריז אבל החזרה הייתה ארוכה מה-100 מטר למרינה הרצליה
בכניסה למרינה הגלים כבר נשברו לפני הכניסה וכאן פחדתי משתילת חרטום
למזלנו היה לו מנוע חזק שהשיג את הגלים
וכך שטנו בין הגלים ובכניסה למרינה הוא נתן מקסימום כוח ושבר לתוך המרינה תוך כדי בריחה מהגל שנשבר מאחורינו
מצב מפחיד חם
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
אבי חכם

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 47

הודעות: 4555

חפשו אותי בגוגל : דיו חכם בע"מ

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #20 ב- : יולי 28, 2016, 17:21:43 PM »
עד שתיהיה לי סירה יום אחד , שמחתי ללמוד..

נשמע מאוד מעניין התחום 
-------------------------------
יאלללה בשמחות 

וכן , אני "חכם" "יפה" ו "מבריק" ..

ואישתי בחיים לא תירשם לפה  wife
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #21 ב- : יולי 31, 2016, 02:09:29 AM »
אלון,
שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.

1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.

2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.

3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.

4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.

5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.

6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.

7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.

בהצלחה



מנסיון של 25 שנים בדיג מסירות, מחזק בחום את הדברים!
שא ברכה ראובן על הסקירה המצוינת...
אהבתי את סעיף 7 - יש לחבר אותו לאימרה: "בים, כשיש ספק - אין ספק"
ים מסוכן - לא יוצאים, יצאת ומסתמן כמסוכן - בורחים..

לגבי סעיף 3 הייתי מוסיף:
ים עם סוול מסודר וגם קצת גבוה, איננו מפחיד ולכן איננו מרתיע..
אך בים כזה שים לב - אם קצוות הסוול מתחילים לתפוס ברבורים (קצף), תברח מייד

ואם כבר אז הערה נוספת:
להקפיד על חבל עוגן ארוך 100מ' לפחות,
אם העוגן שלך איננו כבד - שיהיה בסירה עוד עוגן כבד או משקולת כבדה עם אפשרות לחיבור מהיר,
למקרה של "אין מנוע" ורוח חזקה.
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #22 ב- : יולי 31, 2016, 03:14:32 AM »
במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה

תסביר לו כי חוכמולוגים כמוהו הופכים להיות כותרת,
לפחות בענייני בטיחות - אם איננו בטוח במאה אחוז - מוטב לשתוק מאשר לצחוק..

תראה לו את הסרטון הזה ותשאל אותו אם עודנו בטוח בצחקוקו...
דקה 3:25 - אולי לא ממש התחרטמות אך תוצאה של גל חוף אחורי -

<a href="https://www.youtube.com/embed/9lsAnmnFPIo" target="_blank">https://www.youtube.com/embed/9lsAnmnFPIo</a>

אגב,
חומר למחשבה מהסרטון הזה - מדוע חשוב מנוע רזרבי,
לא נעים להתקע בגלי חוף ללא מנוע...



-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
« הגיב #23 ב- : יולי 31, 2016, 03:15:54 AM »
ואם כבר,
יש סרטונים שמדברים על חציה נכונה (ולא נכונה) של גלי חוף.
פותח שרשור נפרד ובהמשך נמזג את השרשורים,
כי חלק עוסקים בחצייה מוח גלי החוף..
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
ruviva
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1269

בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
« הגיב #24 ב- : יולי 31, 2016, 04:37:38 AM »
התחרטמות מול נמל יפו

<a href="https://www.youtube.com/embed/oHEpw0-sMCk" target="_blank">https://www.youtube.com/embed/oHEpw0-sMCk</a>
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
« הגיב #25 ב- : יולי 31, 2016, 10:58:25 AM »
התחרטמות מול נמל יפו

<a href="https://www.youtube.com/embed/oHEpw0-sMCk" target="_blank">https://www.youtube.com/embed/oHEpw0-sMCk</a>


הכניסה לנמל יפו היא בעייתית
הפתח צר וכשהים קצת גבוה מגיעים למצבים כאלה
אבל מי שמכיר את נמל יפו יודע שבים גבוה אפשר להקיף את סלע אנדרומדה ולהיכנס לנמל מכיוון צפון
הכניסה עדיין תהיה קשה אבל סכנת ההתחרטמות תרד ב-50%
הרבה סירות יכטות וגם ספינות נתקעו שם על הסלע הזה וגם שייטים מנוסים מאוד אכלו אותה שם
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בעניין: שתילת חרטום
« הגיב #26 ב- : יולי 31, 2016, 11:31:15 AM »
במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה

תסביר לו כי חוכמולוגים כמוהו הופכים להיות כותרת,
לפחות בענייני בטיחות - אם איננו בטוח במאה אחוז - מוטב לשתוק מאשר לצחוק..

תראה לו את הסרטון הזה ותשאל אותו אם עודנו בטוח בצחקוקו...
דקה 3:25 - אולי לא ממש התחרטמות אך תוצאה של גל חוף אחורי -

<a href="https://www.youtube.com/embed/9lsAnmnFPIo" target="_blank">https://www.youtube.com/embed/9lsAnmnFPIo</a>

אגב,
חומר למחשבה מהסרטון הזה - מדוע חשוב מנוע רזרבי,
לא נעים להתקע בגלי חוף ללא מנוע...

חם חם
נראה שיש להם תחביב בניו זילנד ואוסטרליה לצלם סירות מתהפכות  וואלה לא יודע
מפחיד מה שקורה שם .
לא מבין למה לצאת לים במצב כזה  וואלה לא יודע
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה)
« הגיב #27 ב- : אוגוסט 02, 2016, 02:00:22 AM »
בנצי,
תראה לחברך הצוחק מה ששלח ראובן,
שיהיה לו ברור כי גם בארץ אפשר לחטוף...

שרגא,
אין עניין של תחביב, נמצאים בחוף, ראו כבר מקרים, מצלמים..
היום מצלמים הכל - בפיגוע המשאית בצרפת מישהו צילם את כל הגוויות והפצועים -
כמה שעות והסרטון כבר רץ בקבוצות הווטסאפ בארץ

הקטע של לצאת לים זה כמה אפשרויות:
*אני גבר ולא סופר את הגלים... אני תותח בים ואני יכול...
*"אי אפשר להתהפך עם הסירה שלי" - ראה הסיפור של בנצי, אחד רצה להשאר בים העולה...
*הרפתקנות והתגרות בגורל - מה עם גולשי הגלים באוסטרליה שגולשים עם עמלצים?!
ומה עם אופנוענים שטסים במהירות מטורפת בסיבובים ומהמרים שלא יהיה כתם שמן בכביש?
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: 1 [2] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top