אלון, שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.
1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.
2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.
3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.
4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.
5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.
6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.
7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.
אלון, שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.
1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.
2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.
3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.
4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.
5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.
6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.
7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.
בהצלחה
תענוג שיש אותכם חברים..נהנה מהדיונים האלו..מבחינתי יותר מהנה מלדבר על שיטת דיג מסירה! רובן תודה על ההסבר מבעל מקצוע! חידשת לי בעניין הזה שאם אני על הגל ובאותה מהירות אז שיקול המהירויות זה אפס ואז בעצם אין שליטה! הגיוני וחשוב
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ).
התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות. המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים. כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו, לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.
כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים. הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם. בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל. בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.
חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.
מקווה שעזרתי
עזרת הרבה בן,, הבהרת באופן הכי ברור שאפשר... ובשים לב לפתיח של דבריך - עם כזו הגשה איכותית וכזה ידע, אתה יותר ממוזמן לכתוב יותר...
איפה זה המקום בו עושים הכי הרבה שעות ים בארץ?
מצטרף ומחזק את דברי רפי
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
אלון, שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.
1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.
2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.
3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.
4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.
5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.
6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.
7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.
בהצלחה
במקרה שהיה לי כשיצאתי עם מישהו כשאמרתי לו שיזהר משתילת חרטום הוא צחק עליי ואמר לי שאין דבר כזה כאן רק חיזקת את כל התיאוריה שחשבתי עליה בחשיבה לוגית מגיעים מיד לכל מה שרשמת ושוב אני יחזור למקרה כשיצאנו הייתה תחזית לים שטוח לאורך כל היום כשיצאנו מהמרינה הים באמת היה שטוח ועלינו לאזור ה-100 מטר שזה די רחוק מהמרינה כעבור שעה בערך כשדילגנו בין נקודות התחילה רוח ממש חזקה שתוך מספר דקות הרימה את הים היינו 3 אנשים בסירה 1 אמר להישאר 2 אמרו לחזור ואני ביניהם קיפול ממש זריז אבל החזרה הייתה ארוכה מה-100 מטר למרינה הרצליה בכניסה למרינה הגלים כבר נשברו לפני הכניסה וכאן פחדתי משתילת חרטום למזלנו היה לו מנוע חזק שהשיג את הגלים וכך שטנו בין הגלים ובכניסה למרינה הוא נתן מקסימום כוח ושבר לתוך המרינה תוך כדי בריחה מהגל שנשבר מאחורינו מצב מפחיד
אלון, שתילת החרטום, היא המצב שממנו אנו שואפים להימנע וההמנעות מתחילה כבר בתכנון היציאה לדייג.
1. בחן את המעגן שבו אתה נמצא, אם הגלים נשברים לפני פתח המעגן, או באותו הקו של פתח המעגן, אל תצא לים.
2. בדוק את תחזית הרוחות והגלים אם צפויה עליה של הים, היה זהיר ואם החלטת לצאת שים לב לכל שינוי וברח מהר בחזרה.
3. הים נותן לך בדרך כלל אזהרה לפני עליה חזקה, בצורת מכת רוח פתאומית או סוואלים שמתגבהים. התייחס ברצינות לאזהרות האלו כשאתה בים ותתחיל להתקפל. אל תחכה שתתחיל העליה ברח לפניה.
4. הכר את מגבלות הסירה והמנוע שלך, האם אתה יכול להשיג את הגלים או שהם מהירים ממך אני לא יכול להשיג את הגלים עם הסירה שלי ולכן אני לא מנסה לברוח מהם על ידי פיתוח מהירות.
5 אם הסירה שלך איטית ונקלעת לים גבוה, סע לאט, אפילו רק קצת יותר מהטורים הנמוכים.
6. שים לב שגולשי הגלים כדי לתפוס גל חותרים מהר, מי שלא חותר מהר הגל עובר אותו והוא נשאר במקום. כל גם עם הסירה, אם תיסע באותה המהירות של הגל אתה עלול לתפוס את הגל וכאשר המהירות שלך שווה למהירות הגל אתה מאבד את ההיגןי. ואז הסירה עלולה להיתהפך.
7. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך: בים תהיה פחדן, ואם נקלעת לים מסוכן שים חגורות הצלה וסע בזהירות.
בהצלחה
מנסיון של 25 שנים בדיג מסירות, מחזק בחום את הדברים! שא ברכה ראובן על הסקירה המצוינת... אהבתי את סעיף 7 - יש לחבר אותו לאימרה: "בים, כשיש ספק - אין ספק" ים מסוכן - לא יוצאים, יצאת ומסתמן כמסוכן - בורחים..
לגבי סעיף 3 הייתי מוסיף: ים עם סוול מסודר וגם קצת גבוה, איננו מפחיד ולכן איננו מרתיע.. אך בים כזה שים לב - אם קצוות הסוול מתחילים לתפוס ברבורים (קצף), תברח מייד
ואם כבר אז הערה נוספת: להקפיד על חבל עוגן ארוך 100מ' לפחות, אם העוגן שלך איננו כבד - שיהיה בסירה עוד עוגן כבד או משקולת כבדה עם אפשרות לחיבור מהיר, למקרה של "אין מנוע" ורוח חזקה.
הכניסה לנמל יפו היא בעייתית הפתח צר וכשהים קצת גבוה מגיעים למצבים כאלה אבל מי שמכיר את נמל יפו יודע שבים גבוה אפשר להקיף את סלע אנדרומדה ולהיכנס לנמל מכיוון צפון הכניסה עדיין תהיה קשה אבל סכנת ההתחרטמות תרד ב-50% הרבה סירות יכטות וגם ספינות נתקעו שם על הסלע הזה וגם שייטים מנוסים מאוד אכלו אותה שם
בנצי, תראה לחברך הצוחק מה ששלח ראובן, שיהיה לו ברור כי גם בארץ אפשר לחטוף...
שרגא, אין עניין של תחביב, נמצאים בחוף, ראו כבר מקרים, מצלמים.. היום מצלמים הכל - בפיגוע המשאית בצרפת מישהו צילם את כל הגוויות והפצועים - כמה שעות והסרטון כבר רץ בקבוצות הווטסאפ בארץ
הקטע של לצאת לים זה כמה אפשרויות: *אני גבר ולא סופר את הגלים... אני תותח בים ואני יכול... *"אי אפשר להתהפך עם הסירה שלי" - ראה הסיפור של בנצי, אחד רצה להשאר בים העולה... *הרפתקנות והתגרות בגורל - מה עם גולשי הגלים באוסטרליה שגולשים עם עמלצים?! ומה עם אופנוענים שטסים במהירות מטורפת בסיבובים ומהמרים שלא יהיה כתם שמן בכביש?