פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה) |
עמודים: [1] 2
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: שתילת חרטום (התחרטמות של הסירה) (נקרא 5907 פעמים) |
הדפסה |
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
מה זה? ואיך אפשר להמנע מזה?
בעיקרון לפי מה שהבנתי בים גבה גלי כשרוכבים על גל לכיוון החוף אם משיגים את הגל ויורדים ממנו קדימה אפשר להגיע למצב של שתילת חרטום בתוך המים ולהטביע או להפוך את הסירה האם זה נכון? ובמידה וזה נכון איך אפשר להימנע ממצב כזה?
|
|
עריכה אחרונה: יולי 31, 2016, 02:00:07 AM על ידי rafi
|
|
-------------------------------
|
|
|
jacob72
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 2142
|
|
יש פורום שייט מאוד מקצועי גם התפוז. חברים שם ,מומחים,שמאים,וגם שייטים תחרותיים מקצועיים.לדעתי שם יעזרו לך.
יש המון פרמטרים שמשפיעים על "שתילת חרטום" ובנוסף לא ככ קל להטביע סירה כמו שנהוג לחשוב,ובטח לא שמדובר על יאכטה מפרשית.
שאלה מצוינת. בהצלחה
|
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
בים גבה גלי, נשארים במרינה 
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
בים גבה גלי, נשארים במרינה  זה נכון!!! אבל קרה לי פעם שיצאתי עם מישהו והתחזית הייתה לים רגוע ושקט ובכל זאת משום מקום קמה רוח מטורפת שהרימה את הים תוך רבע שעה לגלים של מטר עד שחזרנו למרינה היו כבר גלים של מטר וחצי עד 2
|
-------------------------------
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
 לפני כמה ימים דיברתי עם סקיפר על הנושא..הבנתי שלהרים טרים של מנוע כדי שהחרטום יהיה למעלה, בנוסף קושרים עוגן צף בירכתים מאחורי הסירה כדי שימשוך אותה שהחרטום יהיה למעלה..אולי הצגתי את זה כפשטני מדי אבל זרקתי מפתח של שני דברים ששווה להתעמק בהם יותר..
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 לפני כמה ימים דיברתי עם סקיפר על הנושא..הבנתי שלהרים טרים של מנוע כדי שהחרטום יהיה למעלה, בנוסף קושרים עוגן צף בירכתים מאחורי הסירה כדי שימשוך אותה שהחרטום יהיה למעלה..אולי הצגתי את זה כפשטני מדי אבל זרקתי מפתח של שני דברים ששווה להתעמק בהם יותר.. ולמי שאין טרים? (כמו אצלי למשל  )
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
אם אין טרים, משנים את זוית המנוע על ידי הוזזת המוט שמגביל את זוית המנוע. כאשר אתה מרים מנוע חיצוני ללא טרים תסכל בבסיס המנוע יש שם מוט דק אופקי הנכנס בין שני חורי ועליו נשען המנוע בירידה. את המוט ניתן להזיז בין החורים וכך משתנה זוית המנוע.
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אם אין טרים, משנים את זוית המנוע על ידי הוזזת המוט שמגביל את זוית המנוע. כאשר אתה מרים מנוע חיצוני ללא טרים תסכל בבסיס המנוע יש שם מוט דק אופקי הנכנס בין שני חורי ועליו נשען המנוע בירידה. את המוט ניתן להזיז בין החורים וכך משתנה זוית המנוע.
ואז מה? אין חשש לרכב על גלים ולעבור אותם בלי לשתול חרטום?
|
-------------------------------
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
אם אין טרים, משנים את זוית המנוע על ידי הוזזת המוט שמגביל את זוית המנוע. כאשר אתה מרים מנוע חיצוני ללא טרים תסכל בבסיס המנוע יש שם מוט דק אופקי הנכנס בין שני חורי ועליו נשען המנוע בירידה. את המוט ניתן להזיז בין החורים וכך משתנה זוית המנוע.
תסכים איתי שבטרים ידני ולא חשמלי אין לך את הפרבלגיה לשנות את זה תוך כדי נסיעה כמו שאתה רוצה בחופשיות-בניגוד לטרים חשמלי שכן מאפשר בלחיצת כפתור..לא מעשי לשנות את זה במצב חירום מול גלים כי זה התעסקות..מי שיש לו ידני (כמו אצלי למשל) לא יוכל לנצל את הפטנט הזה לצערי
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
באופן אישי, וכבר נתפסתי בים עם גלים גבוהים ו"נשברים", פשוט יד על ידית הגז ומתמרן בהתאם לגלים - עם הורדה והרמה של הגז לפי המצב ותנועת הגלים עליהם "רכבתי"... היתרון בסירה שלי היה שלא היה מה שיסתיר לי - שום מגן רוח ושום זכוכית, קשר עין ישיר וחד עם הגלים בנוסף ל"תחושת הגל"... ראובן, במובן מסוים יש מבחינתי בעיתיות מסוימת עם "מאמרים" שאין לי מושג מי כתב אותם, אם כי המאמר אליו הפנית נראה רציני ולעניין מפיו של מי שמבין עניין... לגישתי - "אין חכם כבעל נסיון" ובמיוחד אם אני מכיר את "בעל הנסיון" ויכול לסמוך עליו... הייתי שמח לשמוע דווקא ממך, כמי שיוצא עם סירה לפחות 20 שנה (?), מה אתה עושה במצבים דומים...
|
-------------------------------
|
|
|
ben86
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 47
|
|
 |
|
|
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ). התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות. המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים. כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו, לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.
כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים. הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם. בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל. בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.
חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.
מקווה שעזרתי
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ). התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות. המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים. כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו, לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.
כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים. הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם. בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל. בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.
חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.
מקווה שעזרתי
עזרת מאוד תשובה ענינית ומקצועית 
|
-------------------------------
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
 |
|
|
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ). התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות. המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים. כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו, לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.
כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים. הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם. בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל. בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.
חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.
מקווה שעזרתי

|
|
עריכה אחרונה: יולי 27, 2016, 11:23:32 AM על ידי shragam
|
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
 |
|
|
היי אני לא מרבה לכתוב...אבל מרגיש די בנוח לתת עצה בנושא(המון שעות על ההגה וטרוטלים בים גבוה, במקום שעושים הכי הרבה שעות ים בארץ). התופעה שאתה מתאר נקראת בשפה המקצועית "מים ירוקים" או התחרטמות. המקרה יכול להיות גם במקרה של חרטום לגלים וגם במקרה של ירכתיים לגלים. כאשר אתה ירכתיים לגלים זה הרבה יותר מסוכן מכוון שהכניסה לגל נעשית לבסיס הגל ולא לפיק שלו, לכן כמות המים והעומס על חרטום כלי שייט גדולה פי כמה.
כמו שרפי אמר אין פתרון קסם לתופעה וגם הרמת טרים לא תמנע את זה במאה אחוז מהמקרים. הרעיון הוא להבין היכן אתה מפליג בתוך הגלים ולהתאים את המהירות וכיוון ההפלגה לגובה הגלים, המרווח ביניהם ומהירות שלהם. בגדול בחרטום לגלים אתה אמור לעלות מהירות בטיפוס על הגל, לפני הפיק להוריד מהירות ולעלות שוב כאשר החרטום מתחיל להתיישר אחרי הירידה מהגל. בירכתיים לגלים, בשאיפה נרצה לשמור על מהירות כלי השייט כמהירות הגלים ולרכב על הגב של הגל שנמצא לפנינו(בדומה למה שעושים כאשר מחיפים). נכון, זה מצב שבו מהירות ההפלגה תיהיה מוגבלת , אך במידה ויש חשש למים ירוקים בהפלגת ירכתיים מומלץ להפליג כך.
חשוב לציין שעל מנת להגיע למצב של מים ירוקים בירכתיים(מצב נדיר יחסית), גובה הגלים יחסית לכלי השייט צריך להיות גבוה, בדרך כלל מצב בו במהלך ירידה מהגל כלי השייט נמצא ברובו או כולו בפנים הגל ולכן החרטום מופנה מטה בזוית קהה.
מקווה שעזרתי
עזרת הרבה בן,, הבהרת באופן הכי ברור שאפשר... ובשים לב לפתיח של דבריך - עם כזו הגשה איכותית וכזה ידע, אתה יותר ממוזמן לכתוב יותר...  איפה זה המקום בו עושים הכי הרבה שעות ים בארץ?
|
-------------------------------
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2
|
|
|
|