אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
לדעתי אתה טועהאבל שנינו נהיה יותר חכמים אחרי ההספנה והניקוי
אז אני אבדוק אותה כמו שצריך ואני ידווח על ההבדלים
הוא לא טועה אני מכיר מפרשית שהיתה ללא דלק ובלי רוח וחולצה על ידי
אוניה והיא פשוט הפכה לצוללת מהגרירה, ככל שתגדיל את המהירות היא תוסיף לשקוע ככה הן מתוכננות
זאת הייתה בלשון עבר מפרשית
היום גם אם ישימו לה מפרש היא כבר לא תוכל להיות מפרשית
הורידו לה את הקיל והוסיפו לה עוד חלק מאחור ואני לא יודע עוד איזה שינויים היא עברה
מפרשית יש לה קיל שאם תגרור אותה מהר הקיל יתנגד במים ויהפוך אותה דווקא על החרטום
ושוב אני אומר
אחרי הניקוי נהיה כולנו יותר חכמים!!!
קראתי בעיון גם את הפרקים הקודמים מאוד נהנתי מהשיתוף שלך ועדין נהנה וכל הכבוד לך ממש פרויקט יפה
והלוואי והיה לי את הידע שיש לך במכונאות
חוזר לדיון שלנו
השינוים שעברה לא יגרמו לה לשוט יותר מהר מפרשית בנויה כך שמרכז
הכובד שלה נמצה מתחת לקו המים ומבנה הגוף שונה ממנועית וככל שהמהירות גדלה ככה היציבות שלה עולה זאת אומרת שהיא מתחפרת
במים ממש כמו כנף מטוס נוצר לחץ נמוך שמוריד אותה אתה ציינתה
שהורידו את הקיל זה הופך אותה לפחות יציבה לטילטולי צד אין את הקיל שיתן קונטרה למים ומה לגבי באלאסט או האיזון האם ידוע לך עם הוציאו אותו גם ?
היה דיון שסמאח העלה ודובר בו על אובר פאוור עודף כח והוא לא בדיוק נגע בדבר למשל עם תקח מנוע יותר חלש תגיע לאותה מהירות סופית
אבל יקח לו יותר זמן אבל הוא יהיה הרבה יותר חסחוני ויפעיל פחות לחץ על הגוף
יש מפרשיות עם דחי משקל של 7 טון והמנוע הוא רק 40 כוחות סוס וגם עם יהיה 100 המהירות הסופית תיהיה כמעט זהה רק התאוצה תשתפר
עם כל זה עדיין אני חושב שהיא תשרת אותך נהדר אבל היא לא תיהיה מטוס
