פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   לא יכולתי להתאפק |
עמודים: [1] 2
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: לא יכולתי להתאפק (נקרא 3539 פעמים) |
הדפסה |
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אחרי שהסירה עברה כושר שייט השבוע לא יכולתי להתאפק ועם ים פלטה כמו שהיה היום זה היה יכול להיות פשע לא לצאת עם הסירה  ליציאה היום היו כמה סיבות 1 לשרוף את הדלק הישן 2 לראות איך הסירה מתנהגת 3 לראות מה צריכת הדלק של המנוע הזה 4 לראות איך המנוע הזה מתפקד אז אחרי 3 שעות של שייט בטורים לא גבוהים מתברר שהמנוע הזה די חסכוני (רבע מיכל) בבדיקה של פול גז הסירה לא תפקדה כראוי כנראה מכל הצדפות שדבוקות לתחתית והמנוע עבד כמו שעון שוויצרי למרות הדלק הישן ( מעניין איך הוא יתפקד עם דלק חדש וטרי )
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
לדעתי, הצדפות לא אמורות להשפיע על תפקוד הסירה בפול גז. אלא על צריכת הדלק בלבד, במה התבטא אי התפקוד? יכול להיות שצריך להתאים את שיפוע המנוע לירכתיים של הסירה.
בהצלחה
|
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
לדעתי, הצדפות לא אמורות להשפיע על תפקוד הסירה בפול גז. אלא על צריכת הדלק בלבד, במה התבטא אי התפקוד? יכול להיות שצריך להתאים את שיפוע המנוע לירכתיים של הסירה.
בהצלחה
לדעתי אתה סותר את עצמך מצד אחד אתה אומר שהצדפות לא אמורות לפגוע בתפקוד הסירה מצד שני אתה אומר שהצדפות ישנו את צריכת הדלק אם צריכת הדלק תשתנה כלומר עלתה זה אומר שהצדפות גורמות להתנגדות במים וזה גורם להאטה של הסירה ועבודה מאומצת יותר של המנוע כלומר ביצועים לא טובים של הסירה
|
|
עריכה אחרונה: מאי 14, 2016, 22:02:48 PM על ידי צור.
|
|
|
|
|
AviramLevi
|
צוות המורים! חבר פורום
מנותקגיל:
36
הודעות: 2965
צוות המורים
|
|
״הזקן״ שנוצר ע״י הצדפות פוגע באוירודינמיות של הסירה ועל כן היא לא תתנהג כמו שאמורה להתנהג בפול גז וגם בחצי גז כנל צריכת דלק...  בהצלחה בהמשך אחי שמחים לראות שההשקעה נושאת פרי
|
-------------------------------
צוות המורים!  צוות המורים!
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
לדעתי, הצדפות לא אמורות להשפיע על תפקוד הסירה בפול גז. אלא על צריכת הדלק בלבד, במה התבטא אי התפקוד? יכול להיות שצריך להתאים את שיפוע המנוע לירכתיים של הסירה.
בהצלחה
הצדפות והזקן פוגעים מאוד בהידרודינמיות של הסירה למעשה הם סוג של עוגן!!! בפול גז מה שקרה זה שהמנוע פשוט התחפר במים במקום לדחוף את הסירה ולהרים אותה הסירה לא הגיעה למהירות של ריחוף מעל המים לגבי שיפוע המנוע לצערי אין לי טרים חשמלי ואין אפשרות להתעסק עם הזוית בזמן השייט אבל בכל מקרה לא הגעתי למהירות שתאפשר לי שינוי זוית רק אחרי ההספנה וניקוי כל הזקן (ויש זקן עצום) אני יוכל לבחון את הביצועים האמיתיים של הסירה בינתיים הסירה לא במצב שייט לאחר שפירקתי מהמנוע את הגלגל תנופה ואת הסטטור שאחראי על טעינת המצבר כשחזרנו למרינה
|
-------------------------------
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
אלון, הדודא להרגיש את הסירה החדשה עולה על הכל  חשוב לבדוק וטוב עוד יותר לגלח את הזקן של הסירה. זקן ותיק יכול לגרום שצריך יהיה גם צבע יסוד חדש לפני הצבע של האנטי פאולינג
|
-------------------------------
|
|
|
פליפר
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 146
|
|
 |
|
|
אלון שלום לאצות שמצטברות על תחתית הסירה יש השפעה אדירה,בחסקה שלי היה מנוע 75 שהוחלף כל 3/4 שנים מהירות הסירה ע״פ הג'י.פי.אס הייתה כ-42 קמ״ש,בגלל סוג העבודה והמרחקים שהייתי עובר,היה חשוב לי להגיע מהר ככל האפשר בתקופת האביב ועם התחממות המים יש ׳פריחה׳ והתפרצות של האצות,מכיוון שאני במעגן פתוח ורדוד יחסית,התופעה הופכת למהירה וקיצונית מאוד,אני יכול להגיד לך שמהר מאוד הייתי יורד למהירות של 25 קמ״ש,צורך הרבה יותר דלק,מאמץ את המנוע,וולא מצליח להגיע לפלנינג ! בנוסף ביחד עם האצות מגיעים הבלוטים והצדפות שנדבקות לתחתית,והם גם מאיטים,ויותר גרוע קודחים בפיברגלס וגורמים לאוסמוזיס ולנזקים בלתי הפיכים . בנוסף אני לא יודע איזה סירה יש לך,אבל מנוע חייב להיות מותאם לכלי,בכדי לנסוע 3/4 גז,במיוחד במנוע 2 פעימות זוית המנוע מאוד קריטית לטרנסום שמשתנה מסירה לסירה,ולא פחות חשוב גובה המנוע יחסית לתחתית הסירה,וכמובן המדחף והפיט׳ש או הזווית של הלהבים בקיצור,אני למדתי את זה בדרך הקשה,כל בעל סירה חייב להבין שאצות,צדפות,משקל מיותר,ולא מאוזן בסירה משפיעים ועלולים להיות מסוכנים מאוד בזמן הפלגה כמו כן ,כבוד גדול על ההתמדה והנחישות במציאת התקלה בטעינה והרצון להבין ולתקן ,זה לא ברור,והרבה היו מתייאשים  יחד עם זאת,לגבי האנטיפאוליג והפיכתו לידידותי לסביבה בשנים האחרונות,יש לקחת בחשבון הספנה כל שנה לפחות לטובת צביעה (אני לצורך העניין צובע כל חצי שנה)  ואולי להעזר בבעל מקצוע בצביעה,שפשוף והכנה נכונה של התחתית בסופו של דבר,את ההוצאה הנוספת תחסוך בהפלגה הזורמת יותר,בהקלה על מאמץ המנוע,וניצול הזמן יותר לדייג מאשר להפלגה בהצלחה 
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
אלון שלום לאצות שמצטברות על תחתית הסירה יש השפעה אדירה,בחסקה שלי היה מנוע 75 שהוחלף כל 3/4 שנים מהירות הסירה ע״פ הג'י.פי.אס הייתה כ-42 קמ״ש,בגלל סוג העבודה והמרחקים שהייתי עובר,היה חשוב לי להגיע מהר ככל האפשר בתקופת האביב ועם התחממות המים יש ׳פריחה׳ והתפרצות של האצות,מכיוון שאני במעגן פתוח ורדוד יחסית,התופעה הופכת למהירה וקיצונית מאוד,אני יכול להגיד לך שמהר מאוד הייתי יורד למהירות של 25 קמ״ש,צורך הרבה יותר דלק,מאמץ את המנוע,וולא מצליח להגיע לפלנינג ! בנוסף ביחד עם האצות מגיעים הבלוטים והצדפות שנדבקות לתחתית,והם גם מאיטים,ויותר גרוע קודחים בפיברגלס וגורמים לאוסמוזיס ולנזקים בלתי הפיכים . בנוסף אני לא יודע איזה סירה יש לך,אבל מנוע חייב להיות מותאם לכלי,בכדי לנסוע 3/4 גז,במיוחד במנוע 2 פעימות זוית המנוע מאוד קריטית לטרנסום שמשתנה מסירה לסירה,ולא פחות חשוב גובה המנוע יחסית לתחתית הסירה,וכמובן המדחף והפיט׳ש או הזווית של הלהבים בקיצור,אני למדתי את זה בדרך הקשה,כל בעל סירה חייב להבין שאצות,צדפות,משקל מיותר,ולא מאוזן בסירה משפיעים ועלולים להיות מסוכנים מאוד בזמן הפלגה כמו כן ,כבוד גדול על ההתמדה והנחישות במציאת התקלה בטעינה והרצון להבין ולתקן ,זה לא ברור,והרבה היו מתייאשים  יחד עם זאת,לגבי האנטיפאוליג והפיכתו לידידותי לסביבה בשנים האחרונות,יש לקחת בחשבון הספנה כל שנה לפחות לטובת צביעה (אני לצורך העניין צובע כל חצי שנה)  ואולי להעזר בבעל מקצוע בצביעה,שפשוף והכנה נכונה של התחתית בסופו של דבר,את ההוצאה הנוספת תחסוך בהפלגה הזורמת יותר,בהקלה על מאמץ המנוע,וניצול הזמן יותר לדייג מאשר להפלגה בהצלחה  לגבי הבלוטים שחופרים בפיבר חידשת לי  לגבי התקלה אני נכנסתי שותף לסירה שעמדה הרבה זמן ולפי מה שהבנתי מהשותף הבעלים הקודם מכר את הסירה בגלל התקלה הזאת הוא הביא בעלי מקצוע שלא הצליחו לפתור לו את הבעיה אני חייב להודות שאני מכונאי ומבין גם בחשמל אבל זאת הייתה תקלה די מאתגרת ואני אוהב אתגרים מכניים זאת הייתה מפרשית קטנה שהורידו לה את הקיל ובנו לה תוספת מאחורה למנוע היא אמורה לטוס במים אבל הזקן והבלוטים בעיקר פשוט בולמים אותה והרגשתי את זה בעיקר כשהורדתי כוח במנוע כשאני אגמור עם התקלה אני מיד מכניס אותה להספנה את הפעם הראשונה אני אתן לבעל מקצוע לעשות ואני לא הולך לחסוך בכלום שיעשה כל מה שצריך וכמה שיעלה יעלה
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
|
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
תמונות של הסירה יש לך פה בקישור http://www.israelsportfishing.co.il/index.php?option=com_smf&Itemid=41&topic=25393.15
|
|
עריכה אחרונה: מאי 15, 2016, 17:56:42 PM על ידי צור.
|
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
לדעתי אתה טועה אבל שנינו נהיה יותר חכמים אחרי ההספנה והניקוי אז אני אבדוק אותה כמו שצריך ואני ידווח על ההבדלים
|
-------------------------------
|
|
|
|
אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
לדעתי אתה טועה אבל שנינו נהיה יותר חכמים אחרי ההספנה והניקוי אז אני אבדוק אותה כמו שצריך ואני ידווח על ההבדלים הוא לא טועה אני מכיר מפרשית שהיתה ללא דלק ובלי רוח וחולצה על ידי אוניה והיא פשוט הפכה לצוללת מהגרירה, ככל שתגדיל את המהירות היא תוסיף לשקוע ככה הן מתוכננות
|
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
 |
|
|
לפני הכל אלון, שמח לשמוע על ההתקדמות שלך עם הסירה... אתה או-טו-טו לפני יציאת דיג ראשונה..  לגבי ה"ברניקס", נהניתי מהדיון המרתק ולמדתי ממנו לא מעט... היתה לי סירה משך שנים וקטונתי מלהיות איש טכני.... יכול רק לומר כי יש השפעה ממשית מבחינת המהירות ומצריך יותר גז לפתח אותה מהירות, ממילא המהירות המירבית פוחתת (נהגתי לעיתים לטוס בפול גז..) סה"כ כתבו כאן אנשים בעלי נסיון רב בים, לראובן (ruviva) ופליפר ידוע לי שמדברים מתוך נסיון של לפחות 10 שנים בסירה שלהם... אלון שלום לאצות שמצטברות על תחתית הסירה יש השפעה אדירה,בחסקה שלי היה מנוע 75 שהוחלף כל 3/4 שנים מהירות הסירה ע״פ הג'י.פי.אס הייתה כ-42 קמ״ש,בגלל סוג העבודה והמרחקים שהייתי עובר,היה חשוב לי להגיע מהר ככל האפשר בתקופת האביב ועם התחממות המים יש ׳פריחה׳ והתפרצות של האצות,מכיוון שאני במעגן פתוח ורדוד יחסית,התופעה הופכת למהירה וקיצונית מאוד,אני יכול להגיד לך שמהר מאוד הייתי יורד למהירות של 25 קמ״ש,צורך הרבה יותר דלק,מאמץ את המנוע,וולא מצליח להגיע לפלנינג ! בנוסף ביחד עם האצות מגיעים הבלוטים והצדפות שנדבקות לתחתית,והם גם מאיטים,ויותר גרוע קודחים בפיברגלס וגורמים לאוסמוזיס ולנזקים בלתי הפיכים . בנוסף אני לא יודע איזה סירה יש לך,אבל מנוע חייב להיות מותאם לכלי,בכדי לנסוע 3/4 גז,במיוחד במנוע 2 פעימות זוית המנוע מאוד קריטית לטרנסום שמשתנה מסירה לסירה,ולא פחות חשוב גובה המנוע יחסית לתחתית הסירה,וכמובן המדחף והפיט׳ש או הזווית של הלהבים בקיצור,אני למדתי את זה בדרך הקשה,כל בעל סירה חייב להבין שאצות,צדפות,משקל מיותר,ולא מאוזן בסירה משפיעים ועלולים להיות מסוכנים מאוד בזמן הפלגה כמו כן ,כבוד גדול על ההתמדה והנחישות במציאת התקלה בטעינה והרצון להבין ולתקן ,זה לא ברור,והרבה היו מתייאשים  יחד עם זאת,לגבי האנטיפאוליג והפיכתו לידידותי לסביבה בשנים האחרונות,יש לקחת בחשבון הספנה כל שנה לפחות לטובת צביעה (אני לצורך העניין צובע כל חצי שנה)  ואולי להעזר בבעל מקצוע בצביעה,שפשוף והכנה נכונה של התחתית בסופו של דבר,את ההוצאה הנוספת תחסוך בהפלגה הזורמת יותר,בהקלה על מאמץ המנוע,וניצול הזמן יותר לדייג מאשר להפלגה בהצלחה  יישר כוח על התגובה המאוד מושקעת ומאוד מקצועית... חובה לכל בעל סירה לקרוא אותה.. 
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
לדעתי אתה טועה אבל שנינו נהיה יותר חכמים אחרי ההספנה והניקוי אז אני אבדוק אותה כמו שצריך ואני ידווח על ההבדלים הוא לא טועה אני מכיר מפרשית שהיתה ללא דלק ובלי רוח וחולצה על ידי אוניה והיא פשוט הפכה לצוללת מהגרירה, ככל שתגדיל את המהירות היא תוסיף לשקוע ככה הן מתוכננות אני לא יודע אם קראת את כל השרשור אז אני יזכיר שוב זאת הייתה בלשון עבר מפרשית היום גם אם ישימו לה מפרש היא כבר לא תוכל להיות מפרשית הורידו לה את הקיל והוסיפו לה עוד חלק מאחור ואני לא יודע עוד איזה שינויים היא עברה מפרשית יש לה קיל שאם תגרור אותה מהר הקיל יתנגד במים ויהפוך אותה דווקא על החרטום ושוב אני אומר אחרי הניקוי נהיה כולנו יותר חכמים!!!
|
-------------------------------
|
|
|
|
 |
|
|
אם זו מפרשית שהוסבה למנועית, יש מצב שמנוע 55 כ"ס גדול מידי עבורה. המפרשיות מתוכננות אחרת ממנועיות, אין הן מתוכננות לפלנינג, אלא להפלגה בהטיה (על הצד). תמונה של הסירה יכולה לעזור בהבנת הבעיה. (עדיין אני עומד בדעתי שהצימדה לא אמורה לגרום למנוע להתחפר, אלא רק להאט מעט את הסירה ולגרום לצריכת דלק מוגברת).
לדעתי אתה טועה אבל שנינו נהיה יותר חכמים אחרי ההספנה והניקוי אז אני אבדוק אותה כמו שצריך ואני ידווח על ההבדלים הוא לא טועה אני מכיר מפרשית שהיתה ללא דלק ובלי רוח וחולצה על ידי אוניה והיא פשוט הפכה לצוללת מהגרירה, ככל שתגדיל את המהירות היא תוסיף לשקוע ככה הן מתוכננות אני לא יודע אם קראת את כל השרשור אז אני יזכיר שוב זאת הייתה בלשון עבר מפרשית היום גם אם ישימו לה מפרש היא כבר לא תוכל להיות מפרשית הורידו לה את הקיל והוסיפו לה עוד חלק מאחור ואני לא יודע עוד איזה שינויים היא עברה מפרשית יש לה קיל שאם תגרור אותה מהר הקיל יתנגד במים ויהפוך אותה דווקא על החרטום ושוב אני אומר אחרי הניקוי נהיה כולנו יותר חכמים!!! קראתי בעיון גם את הפרקים הקודמים מאוד נהנתי מהשיתוף שלך ועדין נהנה וכל הכבוד לך ממש פרויקט יפה והלוואי והיה לי את הידע שיש לך במכונאות חוזר לדיון שלנו השינוים שעברה לא יגרמו לה לשוט יותר מהר מפרשית בנויה כך שמרכז הכובד שלה נמצה מתחת לקו המים ומבנה הגוף שונה ממנועית וככל שהמהירות גדלה ככה היציבות שלה עולה זאת אומרת שהיא מתחפרת במים ממש כמו כנף מטוס נוצר לחץ נמוך שמוריד אותה אתה ציינתה שהורידו את הקיל זה הופך אותה לפחות יציבה לטילטולי צד אין את הקיל שיתן קונטרה למים ומה לגבי באלאסט או האיזון האם ידוע לך עם הוציאו אותו גם ? היה דיון שסמאח העלה ודובר בו על אובר פאוור עודף כח והוא לא בדיוק נגע בדבר למשל עם תקח מנוע יותר חלש תגיע לאותה מהירות סופית אבל יקח לו יותר זמן אבל הוא יהיה הרבה יותר חסחוני ויפעיל פחות לחץ על הגוף יש מפרשיות עם דחי משקל של 7 טון והמנוע הוא רק 40 כוחות סוס וגם עם יהיה 100 המהירות הסופית תיהיה כמעט זהה רק התאוצה תשתפר עם כל זה עדיין אני חושב שהיא תשרת אותך נהדר אבל היא לא תיהיה מטוס
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2
|
|
|
|