פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   סירה קטנה וגלי חוף גבוהים, מה קורה? |
עמודים: [1] 2
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: סירה קטנה וגלי חוף גבוהים, מה קורה? (נקרא 3337 פעמים) |
הדפסה |
|
|
אבי חכם
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
47
הודעות: 4555
חפשו אותי בגוגל : דיו חכם בע"מ
|
|
מניע ועף משם  נו... ברור שקופץ למים , לפני שעה.. לא כשכבר הגיע הגל 
|
-------------------------------
יאלללה בשמחות  וכן , אני "חכם" "יפה" ו "מבריק" .. ואישתי בחיים לא תירשם לפה 
|
|
|
AviramLevi
|
צוות המורים! חבר פורום
מנותקגיל:
36
הודעות: 2965
צוות המורים
|
|
אוי אוי אוי
מלחיץ
|
-------------------------------
צוות המורים!  צוות המורים!
|
|
|
|
אני מבין שהמנוע נדם אז מסובב חרטום מול הגל ומתחיל לחתור למעלה! מעל לגל.
|
-------------------------------
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
אין ברירה שם אלא לקפוץ...
אגב, הייתי במספר סיטואציות לא עוצמתיות כאלו אבל לא רחוקות מזה...ככה זה במדינה שאין נקדות הורדה מסודרות!
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
jacob72
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 2142
|
|
 |
בעניין:
« הגיב #5 ב- : ינואר 09, 2016, 16:18:46 PM » |
|
יש רק אופציה אחת. לחתור לחוף ומהר
בהצלחה בהמשך
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
מצב מלחיץ ועדיף כמובן לא להגיע אליו בכלל.
|
-------------------------------
|
|
|
שלדג1
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 13
|
|
ראשית לא נוטשים את הסירה אף פעם, בטח ובטח סירה ללא בידונים או תחתית כפולה שיש לה כושר ציפה מינימלי. אישית- קופץ למים עם חבל חרטום ביד ושוחה לכיוון הגלים תוך ניסיון לסובב חרטום לגלים איש הצוות השני קופץ למים גם הוא, אוחז בדופן מסובב ומיצב לכיוון הגלים. ברגע שהמנוע נדם לדעתי זו האופציה היחידה להציל את הסירה. צריך להבין שגל חוף בגובה חצי מטר להכפיל באורך הסירה נותן מכה של כמה טונות לדופן הסירה והופך אותה בקלות במיוחד סירה עם קרקעית שטוחה וללא קיל או משקולת בתחתית (כמו יכטה למשל). את החשבונות של תקינות המנוע, תנאי הסביבה (קור וזרם למשל) מיומנות הצוות וגובה הגלים חייבים להלקח בחשבון לפני הכניסה למים והניסיון להתמודד עם איתני הטבע. לצוות הזה היו שני צ'אנסים להציל את הציוד- הראשון כשכבה המנוע ולפני שהגל הראשון פגע בהם והשני כשהגל הראשון עבר את הסירה והיה פרק זמן בלתי מבוטל עד הגל שהפך אותה שימו לב שהאנשים על המזח הבינו את הסיטואציה והזהירו אותם.
למען ההגינות אומר שיש לי ניסיון של יותר מ- 20 שנה בהורדת סירות כבדות מחוף פתוח לחלוטין.
|
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
 |
|
|
ראשית לא נוטשים את הסירה אף פעם, בטח ובטח סירה ללא בידונים או תחתית כפולה שיש לה כושר ציפה מינימלי. אישית- קופץ למים עם חבל חרטום ביד ושוחה לכיוון הגלים תוך ניסיון לסובב חרטום לגלים איש הצוות השני קופץ למים גם הוא, אוחז בדופן מסובב ומיצב לכיוון הגלים. ברגע שהמנוע נדם לדעתי זו האופציה היחידה להציל את הסירה. צריך להבין שגל חוף בגובה חצי מטר להכפיל באורך הסירה נותן מכה של כמה טונות לדופן הסירה והופך אותה בקלות במיוחד סירה עם קרקעית שטוחה וללא קיל או משקולת בתחתית (כמו יכטה למשל). את החשבונות של תקינות המנוע, תנאי הסביבה (קור וזרם למשל) מיומנות הצוות וגובה הגלים חייבים להלקח בחשבון לפני הכניסה למים והניסיון להתמודד עם איתני הטבע. לצוות הזה היו שני צ'אנסים להציל את הציוד- הראשון כשכבה המנוע ולפני שהגל הראשון פגע בהם והשני כשהגל הראשון עבר את הסירה והיה פרק זמן בלתי מבוטל עד הגל שהפך אותה שימו לב שהאנשים על המזח הבינו את הסיטואציה והזהירו אותם.
למען ההגינות אומר שיש לי ניסיון של יותר מ- 20 שנה בהורדת סירות כבדות מחוף פתוח לחלוטין.
צח, מסכים עם דבריך אבל הם לא כאלו פשוטים...גם עם סירה מתנפחת עם כושר ציפה מיטבי זה לא פשוט בכלל.. מעניין אותי שכתבת שאתה מוריד סירות כבדות מחוף פתוח לחלוטין, זה נושא שמאוד מעניין אותי..אשמח אם תפרט פה סוג סירה, אורך, צורת הורדה (עם רכב שטח, סוג עגלה (סקייטים או רולרים) איזה חוף? באיזה מצבי ים? איך מתפקדים בהורדה? האם מישהו שוחה לכוון את החרטום? סוג מנוע (פנימי, חיצוני, ברך ארוכה?) אם יש תמונות או סרטונים נשמח לראות.. דעתי האישית ומנסיון חושב שלהוריד בחוף פתוח זה אילוץ לא נוח בכלל וגם מסוכן הרבה פעמים. והמון אנרגיות!!!
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
שלדג1
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 13
|
|
 |
|
|
תשובות לסאמח אז הורדתי למים מדרום לחיפה חסקה 6.2 מ' מתוצרת מספנות אחים חמאדי בעכו- מנוע חיצון ימהה 75- לפעמים עם ציוד צלילה כפול ל- 6 אנשים ולפעמים ציוד דיג אחר. משקל כללי מוערך מעל טון וחצי ללא הצוות. הפטנט הוא בעגלה... בניה עצמית של עגלה אטומה (פרופילים 60*120) שמונעת שקיעה בתוך המים השלדה רחבה יותר מהסירה כך שהסירה יושבת על קרשים מצופים שטיח ובין שתי הקורות כך שההורדה נעשית במים הרבה יותר רדודים. בעגלות הרגילות הסירה יושבת מעל קורות השלדה ובגובה בעייתי (הפרש של 30-40 ס"מ) נסיעה לאחור תוך כדי בלימה פתאומית והסירה פשוט עפה למים. יציאה בגלים- צוות מינ' 2 אנשים- אחד מחזיק חבל חרטום מול הגל כשהשני מניע ומחמם את המנוע. ממתינים לרגיעה בגלים, משלב לגיר ומתקדם בתוך הבור/תעלה כשאיש הצוות השני קופץ פנימה בזריזות מהדופן, במצב זה יש להתקדם במהירות לעבר הגלים ולחצות את אזור השבירה. גם אם לא הספקנו לעבור הסיכוי להתהפכות כשהחרטום לגל ויש מהירות מספקת הוא קטן מאוד- חשוב שבפגישה עם הגל כשהחרטום עולה להוריד מצערת למינימום בכדי למנוע נזק למדחף ואפילו כיבוי המנוע. מכאן הדרך לעומק קצרה ובטוחה. חזרה לחוף- הפטנט הוא לרכב על גל (שמיצר עומק להפלגה) כשחרטום הסירה ממש נוגע בגב הגל- כך המרחק מהגל הבא שנמצא מאחרינו נשמר בקפדנות. לפני שהמדחף נוגע בחול מסובבים חרטום לעבר הגלים ואיש הצוות קופץ למים ומחזיק חרטום מול הגלים בזמן שחברו מכבה ומרים מנוע למעלה. אחד מאנשי הצוות דוחף את העגלה למים עד העומק הרצוי וביחד מסובבים מהר (לא לתת דופן לגל שנשבר) ומעלים את הסירה על העגלה. את העגלה גוררים החוצה בעזרת רצועה/ חבל מתאים- אני בניתי לעגלה רגל (במקום הגלגל הקדמי) שנראית כמו מגלש סקי בכדי למנוע שקיעה בחול של יצול העגלה. שנים השתמשתי ברכבי 4*4 דיזל או בנזין ואחר כך רכשתי טרקטור.
אנשי צוות נוספים רק מסייעים- חשוב שביציאה מול הגלים כולם יהיו בחלק הקדמי/חרטום בכדי להרים את הירכתיים ולאפשר הפלגה במים רדודים יותר.
המלצה 1- כדאי לבחור את מקום ההורדה בקפידה בכדי לא להכניס את הרכב למים- גם את הורדת הסירה אפשר לעשות בצורה ידנית ופחות נוחה ללא הרכב. המלצה 2- אם העגלה שקעה בחול צריך לגרור ב- 90 מעלות הצידה בכדי להקפיץ את הגלגלים מעל הקוליס ובמקביל להשאיר את הרכב על החול הקשה והרטוב כך שיש מספיק אחיזה לצמיגים.
בהצלחה
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
היום הסירה של בנצי עלתה על החוף באשדוד הסירה של בנצילצוות שלום עדיין לא ברור בדיוק מה הגורם (לפי מה שהבנתי בבוקר, בעיה במנועים)
|
|
עריכה אחרונה: ינואר 15, 2016, 13:55:33 PM על ידי shragam
|
|
-------------------------------
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
היום הסירה של בנצי עלתה על החוף באשדוד הסירה של בנצילצוות שלום עדיין לא ברור בדיוק מה הגורם (לפי מה שהבנתי בבוקר, בעיה במנועים) ואווו, אני בשוק..מדובר על סי-פוקס עם שני מנועים!!!! מפתיע מה גרם לכל הבלאגן!!!
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
 |
|
|
תשובות לסאמח אז הורדתי למים מדרום לחיפה חסקה 6.2 מ' מתוצרת מספנות אחים חמאדי בעכו- מנוע חיצון ימהה 75- לפעמים עם ציוד צלילה כפול ל- 6 אנשים ולפעמים ציוד דיג אחר. משקל כללי מוערך מעל טון וחצי ללא הצוות. הפטנט הוא בעגלה... בניה עצמית של עגלה אטומה (פרופילים 60*120) שמונעת שקיעה בתוך המים השלדה רחבה יותר מהסירה כך שהסירה יושבת על קרשים מצופים שטיח ובין שתי הקורות כך שההורדה נעשית במים הרבה יותר רדודים. בעגלות הרגילות הסירה יושבת מעל קורות השלדה ובגובה בעייתי (הפרש של 30-40 ס"מ) נסיעה לאחור תוך כדי בלימה פתאומית והסירה פשוט עפה למים. יציאה בגלים- צוות מינ' 2 אנשים- אחד מחזיק חבל חרטום מול הגל כשהשני מניע ומחמם את המנוע. ממתינים לרגיעה בגלים, משלב לגיר ומתקדם בתוך הבור/תעלה כשאיש הצוות השני קופץ פנימה בזריזות מהדופן, במצב זה יש להתקדם במהירות לעבר הגלים ולחצות את אזור השבירה. גם אם לא הספקנו לעבור הסיכוי להתהפכות כשהחרטום לגל ויש מהירות מספקת הוא קטן מאוד- חשוב שבפגישה עם הגל כשהחרטום עולה להוריד מצערת למינימום בכדי למנוע נזק למדחף ואפילו כיבוי המנוע. מכאן הדרך לעומק קצרה ובטוחה. חזרה לחוף- הפטנט הוא לרכב על גל (שמיצר עומק להפלגה) כשחרטום הסירה ממש נוגע בגב הגל- כך המרחק מהגל הבא שנמצא מאחרינו נשמר בקפדנות. לפני שהמדחף נוגע בחול מסובבים חרטום לעבר הגלים ואיש הצוות קופץ למים ומחזיק חרטום מול הגלים בזמן שחברו מכבה ומרים מנוע למעלה. אחד מאנשי הצוות דוחף את העגלה למים עד העומק הרצוי וביחד מסובבים מהר (לא לתת דופן לגל שנשבר) ומעלים את הסירה על העגלה. את העגלה גוררים החוצה בעזרת רצועה/ חבל מתאים- אני בניתי לעגלה רגל (במקום הגלגל הקדמי) שנראית כמו מגלש סקי בכדי למנוע שקיעה בחול של יצול העגלה. שנים השתמשתי ברכבי 4*4 דיזל או בנזין ואחר כך רכשתי טרקטור.
אנשי צוות נוספים רק מסייעים- חשוב שביציאה מול הגלים כולם יהיו בחלק הקדמי/חרטום בכדי להרים את הירכתיים ולאפשר הפלגה במים רדודים יותר.
המלצה 1- כדאי לבחור את מקום ההורדה בקפידה בכדי לא להכניס את הרכב למים- גם את הורדת הסירה אפשר לעשות בצורה ידנית ופחות נוחה ללא הרכב. המלצה 2- אם העגלה שקעה בחול צריך לגרור ב- 90 מעלות הצידה בכדי להקפיץ את הגלגלים מעל הקוליס ובמקביל להשאיר את הרכב על החול הקשה והרטוב כך שיש מספיק אחיזה לצמיגים.
בהצלחה
שלדג, נתת תיאור מקצועי גם למבנה העגלה וגם לצורת ההורדה והתפקוד של שלושה אנשים בצורה מסונכרנת ולא פשוטה..אגב, זה נשמע מקצועי אבל לא פשוט ולא קל!!! ראשית, האם יש לך תמונות לעגלה? מבין ממך שזה לא עגלה עם רוליקים..אלא סקייטים..נכון? האם אתה יורד בבת גלים? בבטונדה דרומית לסללות? או מחוף טבעי?!! אתה גם כותב שאתה כרגע מוריד ע ם טרקטור??..אם הבנתי נכון אז אתה בכלל בכמה שלבי נוחיות, חוזק ובטיחות מעל כולם ואתה יכול לעשות דברים שרוב האנשים לא יכולים..מעניין מאיפה אתה סוחב את הטרקטור..אני גם רוצה 
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
שלדג1
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 13
|
|
ראשית כשמבינים את הים והעוצמות צריך לתרגל את הפעולות והצוות. לא כל אחד בנוי לפעילות אינטנסיבית כזו. הסירה יושבת על משטחי עץ מצופים בשטיח בכדי לחלק את המשקל על שטח גדול יותר- בניגוד לגלגיליות אני מוריד את הסירה בחוף פתוח באחד מקיבוצי החוף בלי שום בטונדות- חול ים שלא משאיר מקום לטעויות. טרקטור נותן יתרון משמעותי וקלות ביצוע אבל גם עם כלים חלשים יותר ביצענו את אותן המשימות. ד"א לדעתי אם יש לך את האופציה (של מקום וכסף)לרכוש טרקטור חקלאי קטן זה יחסוך לך הרבה מאמץ וכסף, עלויות האחזקה שלו שואפות לאפס לעומת עלויות של רכב 4*4 שנכנס לחול ולמים של הים.
|
|
|
|
|
מדהים היזה אנשים חכמים יש
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2
|
|
|
|