נושא שאולי לא הרבה מודעים אליו,, הוא נושא קשירת העוגן בצורה שישתחרר במקרה ונתפס חזק בקרקעית הים. פה מצרף סרטון שמסביר יפה איך קושרים ומה העקרון, וזה נכון גם לסוגי עוגנים אחרים, לפחות באלו שמתקפלים ובנויים בצורה דומה.סרטון שני אלגנטי יותר כולל הארכת חבל. ניתן גם לקשור שרשרת ברזל במטר הראשון כדי שהחיכוך ,בין החלק הקרוב לעוגן ,לסלעים לא יביא לחיתוך החוט.
סאמח תודה על השיתוף , זה אחד הדברים החשובים שצריך לדעת בשימוש עם עוגן. יש עוד דבר שאני יכול להוסיף בנושא, שימוש בקיאק סירה בעוגן חתול. שחרור מהיר בזמן שיש רדיפה אחרי דג בצמצום החוט ועדיין לא לאבד את העוגןן. להוסיף לקצה החבל מצוף גדול או ג'ריקן וניתן לשחרר את העוגן מבלי לאסוף אותו ולהתחיל מרדף ובסיום לחזור לנקודה לזהות את המצוף ולאסוף את העוגן. מנסיון שלי זה עובד חוץ מהדג שברח לי אותו יום
סאמח תודה על השיתוף , זה אחד הדברים החשובים שצריך לדעת בשימוש עם עוגן. יש עוד דבר שאני יכול להוסיף בנושא, שימוש בקיאק סירה בעוגן חתול. שחרור מהיר בזמן שיש רדיפה אחרי דג בצמצום החוט ועדיין לא לאבד את העוגןן. להוסיף לקצה החבל מצוף גדול או ג'ריקן וניתן לשחרר את העוגן מבלי לאסוף אותו ולהתחיל מרדף ובסיום לחזור לנקודה לזהות את המצוף ולאסוף את העוגן. מנסיון שלי זה עובד חוץ מהדג שברח לי אותו יום
אחלה רעיון זינגר...מקווה לזכור בשעת צורך. הסיפור שלך מניח שנכתב איפשהו בפורום? רק עכשיו נכנסתי היום
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
רק שאלה אחת - אם פרסמת את זה באיחור של שנה (לפני שנה השארנו במים עוגן מול פוצקר אחרי מלחמה ארוכה וכושלת) אז אתה חייב לי עוגן למה לא פרסמת את זה לפני האובדן..
לא נורא - אסלח לך אחרי שהדג יהיה בסירה (כשנצא ביחד)
רק שאלה אחת - אם פרסמת את זה באיחור של שנה (לפני שנה השארנו במים עוגן מול פוצקר אחרי מלחמה ארוכה וכושלת) אז אתה חייב לי עוגן למה לא פרסמת את זה לפני האובדן..
לא נורא - אסלח לך אחרי שהדג יהיה בסירה (כשנצא ביחד)
צודק, אשמה שלי! או שתקבל עוגן במקום או שתקבל דג. נקווה לטובת שנינו שתקבל דג על חשבון הים ולא עוגן על חשבוני ארגנת מתקני חכות לטרולינג על הסירה? בזוויות שרפי ממליץ ?
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
סאמח קודם כל אני שמח שבתור מנהל בפורום הכי הכי, אתה לוקח אחריות !!! שאפו...
שנית - בתמורה לקרב הגון עם דו"ס חתיך (לא כולל אבו קקה) אני אוותר לך ואעמוד בהתחייבות לדוח של מינימום 500 מילים.. ולגבי המתקן לטרולינג - זקן סיני אמר לי פעם שהחכה צריכה לעמוד באותה זווית כמו של קושחת הבוקר... צדק ?? אצלי בסירה בכל אופן ניתן לשנות זווית.. שיתאים לכל משתמשת...
אישית לא דגתי עם העוגן מהסוג הזה... כשהיתה לי סירה דגתי רק עם עוגן חתול - עם זרועות בעובי המתאים (לא עבה מידי ולא דק מידי), ברזל עבה מידי לא מאפשר שחרור עוגן שנתקע - אם הברזל דק מידי אז ברוח חזקה הלחץ מיישר את "השיניים" והעוגן לא מחזיק, ככלל עובי הזרועות אמור להתאים לאורך ומשקל הסירה - למניעת מצב בו הלחץ כתוצאה מרוח חזקה יישר את שיני/זרועות העוגן. לצורך שחרור: לרוב מגיעים "פיקו" מעל העוגן, מנערים קצת והעוגן משתחרר, אם לא משתחרר אז מתחילים בנסיעה והלחץ מיישר את השיניים - מכופפים אותן בחזרה על צינור ברזל שמוחזק בסירה.
אישית לא דגתי עם העוגן מהסוג הזה... כשהיתה לי סירה דגתי רק עם עוגן חתול - עם זרועות בעובי המתאים (לא עבה מידי ולא דק מידי), ברזל עבה מידי לא מאפשר שחרור עוגן שנתקע - אם הברזל דק מידי אז ברוח חזקה הלחץ מיישר את "השיניים" והעוגן לא מחזיק, ככלל עובי הזרועות אמור להתאים לאורך ומשקל הסירה - למניעת מצב בו הלחץ כתוצאה מרוח חזקה יישר את שיני/זרועות העוגן. לצורך שחרור: לרוב מגיעים "פיקו" מעל העוגן, מנערים קצת והעוגן משתחרר, אם לא משתחרר אז מתחילים בנסיעה והלחץ מיישר את השיניים - מכופפים אותן בחזרה על צינור ברזל שמוחזק בסירה.
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים