לחץ למעבר לחנות האתר
תודה למועדון הדייג גנאדי על התמיכה בפורום הדיג הספורטיבי
דף הבית פורומים

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

171 אורחים, 0 משתמשים
סך הכל משתמשים: 7539
סך הכל הודעות: 425048
סך הכל דיונים: 35251
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מקיאק IKF - Israel Kayak Fishing (אחראי: Eldad79)
| | |-+  כושר שיט, מנוע ו500 מטר.. שאלה שחוזרת על עצמה כל הזמן... נשמח לכל תשובה .
עמודים: [1] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: כושר שיט, מנוע ו500 מטר.. שאלה שחוזרת על עצמה כל הזמן... נשמח לכל תשובה .  (נקרא 1915 פעמים) הדפסה
mahajnaa

חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 37

הודעות: 802

שלום לכם
חדש נכנסתי לתחום הקיאקים ולשמחתי כן מוצא הרבה הנאה בו.. יש לי טרידנט 15 עם מנוע חשמלי..

השאלה שכל הזמן צצה וכן ניסיתי לחפש דיונים בה היא עניין הכושר שיט.
לפי הוראות רשות הספנות צריך לעשות כושר שיט לקיאק.. מצד שני אם עושים כושר שיט אז אתה מוגבל ל500 מטר מהחוף..
אין אחד שיעשה כושר שיט כדי להישאר במרחק מירבי של 500 מטר מהחוף על זה כולם מסכימים..
אז בכל מקרה ישנה עבירה על התקנה ומכאן נשאלת השאלה.
מה היתרון בביצוע כושר שיט לקיאק כשסביר להניח תיתקל בפקח בעומק ומרחק העולה על 500 מטר מהחוף!!

הבעיה לא בכושר השיט אלה מה זה ייתן הלאה..
אשמח לשמוע מהמנוסים ויש לא מעט כאן.. ממי שעשה כושר שיט ומה היה השיקול שלו ומי שלא עשה..

שאלה זו נוגעת לכל מי שדג מקיאק ומלא אנשים אין להם מושג מה הולך בעניין..

תודה לכולם .
 IP: [ מחובר ]
zinger

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 49

הודעות: 2189

שלום
אסביר לך קודם איך הכל התחיל ואיפה זה עומד היום
לפני שנתיים כל נושא המנועים של הקיאקים התפוצץ בגלל שוטר ימי אחד נטו.
קבוצה של קיאקסטים יצאו לאילת מסיבה כלשהי הגיע ויכוח בין שוטר לקיאקיסט
על אזור דייג ועל מנוע חשמלי .
אותו שוטר קנס את הקיאקיסט על מנוע חשמלי ואז החל המהומה
והדיבורים.
אנשים התחילו לחפור בחוקים מודה גם אני . והחלו לשאול שאלות ופניות את השיטור הימי
במרכז.
הנושא הדאיג כולם כולל יבואנים של המנועים שאף הם התחמקו מאחריות.
ואז מה שקרה שינו כמה דברים בסיעיפים של מנהל הספנות . אותו השוטר מאילת עבר למרכז
לפי השמועות. .הרעש כבר נעשה וזו התוצאה :  רובנו עם כושר שייט.
אז שאלת על 500 מ , אני חושב שעניתי לך ידידי סמיילי
גם מנוע חשמלי לא אכפו עד ששאלו שאלות .
אם יתחילו לאכוף את ה 500 מ כולם יעברו למפרשים.
חג שמח ותרגיש חופשי לשאול אם פיספסתי נקודה

-------------------------------
מנכ"ל צוות יורדי הים
 IP: [ מחובר ]
igal hanin
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 47

האם למשהו יש את קובץ התקנות הנוגעות לקיאקים?
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

ראשית, תתחדש אחמד על הקיאק... אתה בסדר
לשאלתך, התשובה די מורכבת ותשובה ברורה ונחרצת אין....

אכן, לפי החוק היבש זהו "מלכוד 20000" -
מצד אחד קיאק ממונע לכאורה חייב רישום ורישוי בתור "כלי שייט קטן" - מצד שני מוגבל עד 500 מ' מהחוף..
לא נרשמת ואין רישוי - לכאורה עבירה, ביצעת רישום ורישוי ויצאת מעל 500מ' - לכאורה עבירה...
אם כי אני לא בטוח לגבי ה-500מ' ומה ההגבלה שתחול כשיש רישוי, כרגע לא זוכר מה כתוב,
בהזדמנות אבדוק ואעדכן אלא אם מישהו יעשב זאת לפני....

מצד שני, מזכיר את התקופה הזכורה למבוגרים יותר שבינינו - כשלפי החוק היה איסור על מסחר בדולרים,
בפועל, בחיפה ברח' הבנקים ובת"א ברח' לילינבלום התנהל מידי יום מסחר ער בדולרים ברחובות -
גם השוטרים היו קונים ומוכרים מהחלפנים... חוק שלא נאכף והופר בחוצות בגלוי ובאין מפריע...

בפועל, כמעט ולא היו נסיונות להתעסק עם הקיאקים..
היה המקרה הבודד באילת ועוד מקרים בודדים בים התיכון ששורי שיטור ימי דיברו עם קיאקיסטים..
מקרים בודדים על עניין הרישוי ומקרים בודדים על מרחק מהחוף...
לפי ידיעתי עד היום מעולם לא נרשם לקיאקיסט דוח על המצאות במרחק העולה על 500מ' מהחוף...

האם למשהו יש את קובץ התקנות הנוגעות לקיאקים?

יגאל, אין קובץ תקנות או חיקוקים כלשהם בהתיחס לקיאקים...
כעקרון, החיקוקים הרלוונטיים מדברים על "כלי שייט" ולמיטב זכרוני כלל לא מוזכרת המילה "קיאק"...
אלו החיקוקים הרלוונטיים:
*חוק הספנות (כלי שיט), תש"ך-1960
*תקנות הנמלים (בטיחות השיט), התשמ"ג-1982
*תקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים), התשנ"ח-1998
יש הרבה סעיפים וצריך לנבור - גם אז התמונה קצת מורכבת...
======================================================

בהזדמנות אנסה לפרט קצת קצת יותר עם הפניה לסעיפי החוק,
בינתיים - כל מי שמתעניין יכול להציץ בחיקוקים שציינתי ע"י העתקתם והדבקה בגוגל...
עריכה אחרונה: אוקטובר 11, 2015, 04:45:55 AM על ידי rafi
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

טוב, קצת ציטוטים של תגובות שנכתבו בזמנו בדיון שעלה בנושא ב-IKF...
בזמנו סברתי כי הפרשנות כאן איננה מוחלטת, מביא לכם את הדברים שנכתבו שם -

משהו שהעלה עוזי והתגובה שכתבתי -
חברים בוקר טוב
אין ספק שצריך להתארגן יחד עם כול סוחרי הקיאקים ולפנות בצורה מאורגנת למשרד התחבורה, רשות הספנות והנמלים ולדרוש החרגה בתקנה המחייבת כושר שייט וכל המשתמע מכך: 1.אישור ממחלקת הנדסה ותפעול במשרד התחבורה לקבלת מספר לקייאק. 2.קניית ציוד כהכנה לכושר שייט עוגן ,חבל, נר עשן,עזרה ראשונה, מגן לרוטור ועוד ועוד וזאת בסכום של אלפי שקלים. ביטוח לכלי שייט קטן, אגרה והגעה לאחד המבדוקים לצורך קבלת אישור לכושר שייט.
מכאן ועד להכניס לנו את הדג לרקטום הדרך קצרה!!!

פניה בנושא ספנות ונמלים



נושא הפניה
 כושר שייט לקיאק עם מנוע חשמלי
 
תוכן הפניה
 שלום. ברשותי קיאק באורך של 4.40 מטר ועליו מותקן מנוע חשמלי של 45 ליברות. עקב ריבוי גרסאות של אנשים שאינם ברי סמכה ועקב העובדה שלא מצאתי הנחיות והגדרות ברורות לגבי השילוב (קיאק+מנוע חשמלי) אני מבקש בזאת לקבל הסבר והנחיות ברורות, האם נידרש אם בכלל לבצע כושר שייט, והיה וכן, מה התהליך וכיצד הוא מתבצע. כמו כן בבקשה להפנות אותי לסימוכין ולתקנות בנושא. בברכה
 


עוזי שלום,

בהתאם לחוק הספנות (כלי שיט), השתש"ך 1960,

כל כלי ממונע חייב ברישום ובכושר שיט , כלשון החוק,

"כלי שיט" – כל כלי העשוי לשוט, למעט כלי המונע על ידי משוטים בלבד ולרבות מבדוק צף".

באשר לתהליך הרישום , יש לגשת למשרדי אגף כלי שיט קטנים ומשיטים או למעגנות במועדי  ביצוע כושר שיט,

יחד עם מסמכי הבעלות (רכישה), חשבוניות, 3 תמונות של כלי השיט מכל צד ת.ז של הבעלים  ולבצע את הרישום.

בברכה,

אמג'ד אלמן

מרכז בכיר בקרה ומעקב

רשות הספנות והנמלים

From: עוזי
Sent: Thursday, February 20, 2014 7:14 AM
To: sapanut
Subject: פניה מקוונת: כושר שייט לקיאק עם מנוע חשמלי

                                                                                                                                                     בברכה
                                                                                                                                                     KISII

ההגדרה נכונה מילולית......
בזמנו דיבר איתי על זה שגיא הנדלסמן לגבי דוח שקיבל באילת אחד מחברי הפורום, ובדקתי...
לפי הלשון "היבשה" של ההגדרה אשר בחוק - גם סירת גומי של 2מ' עם מנוע של 1/2 כוח סוס תחשב כלי שיט,
יתרה מזו, לכאורה גם איילנד..

מצד שני, הברנש שם במשרד פירש מה שנוח לו...
החוק כמו התורה, הרבה פנים לו...
לעיתים ניתן לפרש גם לאור חוקים נוספים...
יש גם התנהלות לאורך שנים אשר עשויה לקבל לעיתים משמעות משפטית..

אם תסתכלו למשל ב-תקנות הנמלים (בטיחות השיט), תשמ"ג-1982, יש שם הגדרות אלו:
"כלי שיט" - אניה, ארבה, ספינה או סירה;
"סירה" - כלי שיט שאינו אניה או ספינה או ארבה;
"סירת משוטים" - סירה המונעת בכוח משוטים בלבד;
"סירת מפרש" - סירה המונעת בכוח מפרשים;
"סירת מנוע" - סירה המונעת בכוח מנוע חיצוני או פנימי לרבות אופנוע ים כהגדרתו בתקנות הספנות (ימאים)
(משיטי כלי שיט קטנים), התשנ"ח-1998;

אין שם התיחסות לקיאק ולפי הניסוחים וההתיחסויות אל כלי שיט שם - נראה כי קיאק הוא "מחוץ לתחום...
מאידך יש שם התיחסות מפורטת לאופנוע ים ואפילו לפעילות ימית של סקי מים...
התיחסות נוספת - אל מה שנקרא כושר שייט:
 28.כלי שיט ישראלי ייבדק בדיקה כללית בידי מפקח כלי שיט במועדים המפורטים להלן ממועד
התחלת הבדיקה הכללית האחרונה שנערכה בו:
(2)סירת מנוע - כל שנתיים, ואם סירת המנוע משמשת להסעת נוסעים או משאות בשכר - כל שנה;
(4)סירת מפרש או סירת חתירה - כל שנתיים, ואם סירת המפרש או סירת החתירה משמשת להסעת נוסעים
או משאות בשכר - כל שנה;
***התיחסות דומה בתקנה 43...

מכאן חיזוק לכך שקיאק מחוץ לתחום ותיכף תבינו מדוע...

==============================================================
אגב באותן תקנות יש תקנה לפיה:
71א. לא יצלול אדם מסירה או ספינה, אלא אם כן, בעת הצלילה, נמצא בכלי השיט אדם המוסמך להשיטו כדין.
חבר שלי צלל צלילה חופשית ובסירה נותר בנו שאין לו רשיון משיט, קיבל דוח וביקש להישפט,
פניתי לחוק הצלילה הספורטיבית- ממנו עולה כי צלילה חופשית איננה "צלילה" במובן החוק,
טענתנו היתה שזו "שחייה" עם שנורקל ומסכה ולכן מי שנותר בסירה לא היה חייב רשיון משיט,
הוא זוכה- בהמלצת השופטת התביעה התקפלה...
==============================================================

חזרה לענייננו...

באשר לחובת ביטוח,
77.(א)   לא ישיט אדם כלי שיט במימי החופין ובמים פנימיים של ישראל, אלא אם הוצאה פוליסת ביטוח בת תוקף...
להזכירכם הגדרת כלי שיט חשובה ונחזור לזה...

הזכרנו קודם בתקנות הנ"ל, את תקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים), התשנ"ח-1998:
לכאורה, קיאק זה סירה, אך יש אבל...

מסעיף ההגדרות:
"כלי שיט קטן" - אופנוע ים, סירה, מפרשית, ספינה או אניית נוסעים קטנה;
"מפרשית" - כלי שיט שאורכו עד 12 מטרים ואינו קטן מ-7 מטרים, המונע באמצעות חתירה או מפרשים,
   שאינו נושא עליו מנוע ואינו מיועד לשאת מנוע להנעתו; **(מה שאומר - איילנד לא נכלל.... - )
"משיט" - אדם המשיט כלי שיט קטן או האחראי על מכונותיו, הטעון רישוי לפי תקנות אלה;
"סירה" - כלי שיט שאינו מפרשית או אופנוע ים ואשר אורכו המרבי אינו עולה על 7 מטרים;
"סירת מנוע עוצמה א'" - סירה המונעת בכוח מנוע חיצוני או פנימי שכוחו עולה על 4.4 קילוואט וקטן מ-110 קילוואט;
"סירת מנוע עוצמה ב'" - סירה המונעת בכוח מנוע חיצוני או פנימי שכוחו עולה על 110 קילוואט;

מאידך- פרק ג' לתקנות עוסק ברישוי וראו זה פלא:
3. חובת תעודת משיט (תיקון: תשס"א3, תשס"ד)
(א) לא ישיט אדם ולא יהיה אחראי על מכונותיו של כלי שיט קטן אלא אם כן בידו תעודת משיט
    וההשטה נעשית בהתאם לתנאים ולהגבלות שבתעודה.
(ב) לא ירשה אדם לאחר להשיט או להיות אחראי על מכונותיו של כלי שיט קטן אלא אם כן לאותו אדם תעודת
     משיט תקפה המתאימה להשטת אותו כלי שיט.  **(לא סתם הדגשתי)
4. תעודת משיט לאופנוע ים (תיקון: תשס"א3)
5. תעודת משיט לסירת מנוע עוצמה א'
6. תעודת משיט לסירת מנוע עוצמה ב' ולספינת מנוע (תיקון: תשס"ד)
7. תעודת משיט לסירת נוסעים בשכר (תיקון: תשס"א3, תשס"ד)
8.  תעודת משיט למפרשית (תיקון: תשס"ד)

ציטטתי רק את כותרות הסעיפים, ומדוע הציטוט?!
כי מדובר על תעודת משיט לאופנוע, מפרשית, סירת מנוע עוצמה א' ועוצמה ב'....
אם תלכו לסעיף ההגדרות: יש הגדרות לסירת מנוע עוצמה א' ו-ב' וגם ל"סירה",
אך לא רואה איזה תעודת משיט צריך ל"סירה" שאין לה עוצמה א' או ב'...
מכאן שאלה חשובה:
האם מנוע הקיאקים הוא מנוע חיצוני או פנימי שכוחו עולה על 4.4 קילוואט

לדעתי משמעותי, כי אם כוח מנועי הקיאק פוחת מכך - יש פתח ממשי לטענה ולפיה:
אין צורך בתעודת משיט וכו'....

*********************************************************************************

חייב להבהיר, זה מעיון ראשוני ולפני התעמקות שיש לה פנים לכאן ולכאן....
יש בתקנות סמכות לפטור כלי שיט מסוימים מנטלים אלו ואחרים - כפי שיש סמכות להתיר "שייט בודד" בסירה....

יכולה להיות ממש בכל טענה בתיק ספציפי - לזיכוי נוכח מצג שיצרו הרשויות, לפי הגנות שונות בדין הפלילי,
למשל "הגנה מן הצדק" או "טעות במצב דברים" וכו'..

העניין מורכב...


ועוד תגובות שלי לדברים שכתבו נוני ושחר ממן:

ד"א מתיאור העבירה לכאורה בדוח לדעתי אין  אשמה, הוא פשוט תיאר את החוק לפי דעתו, הוא לא רשם במפורש למשל- הנ"ל השיט את כלי השייט ע"י הפעלת מנוע חשמלי- המילה "הפעלה" חשובה מאוד על מנת ליצור את העבירה.

זה שאתה מצולם שט לכאורה הרי ידוע שיש זרמים שיכולים להזיז כלי שייט גם מבלי לעשות כלום....

רעיון מעניין שחר, אבל לא מכאן תבוא הישועה...
אם אני לוקח את סירת המנוע שהיתה לי וביחד עם חבר משיטים אותה בחתירה עם משוטים במנוע כבוי -
עדיין זו עבירה לפי הסעיף המדובר בתקנות הנמלים (בטיחות השיט), התשמ"ג-19821, קרא אותו:
39א.  (א)  לא ישיט אדם כלי שיט ישראלי, אלא אם כן יש לכלי השיט רישיון שייט בר תוקף,
וההשטה נעשית בהתאם לתנאים ולהגבלות שברישיון השיט.

וראה ההגדרות:
"כלי שיט" - אניה, ארבה, ספינה או סירה;
"סירה" - כלי שיט שאינו אניה או ספינה או ארבה;
=================================================================
נאמר בחוק הספנות (כלי שיט), תש"ך-1960:
""כלי שיט ישראלי", בפרק השנים עשר לתקנות אלה ולענין איסור ומניעת השטתו בהיותו מחוץ לישראל -
כלי שיט הרשום בישראל לפי חוק הספנות (כלי שיט), התש"ך-1960, ולכל ענין אחר - לרבות כלי שיט החייב
ברישום לפי החוק האמור או שהופטר ממנו


אבל - מה אומר סעיף 5?...
5.    כלי שיט הכשיר לרישום –
חייב ברישום ובעלו יגיש לרשם בקשת רישום תוך 30יום מיום שהגיע כלי השיט לרשותו;
אולם אם ראה המנהל טעם סביר, רשאי הוא להרשות בכתב שהבקשה תוגש לאחר זמן.

ועוד - סעיף 94:
94.   (א)  לכל כלי שיט יהיה שם בו יירשם ובו יזוהה (להלן – השם הרשום),
ולכל כלי שיט יינתן עם רישומו מספר רשמי (להלן – המספר הרשום).


לפי סעיף 116(ג) - אי קיום סעיף 5 זו עבירה פלילית שעונשה מאסר של שנה ויש קנס...
במילים אחרות, לכאורה - כל יבואן קיאקים חייב תוך 30 ימים מיום קבלת הקיאק לרשום אותו!!!
זה לא נעשה - הרשויות מעולם לא דרשו או פעלו בכיוון,
זה משתלב מצויין בכל הקונסטרוקציות המשפטיות, בכלל זה -
גם טענת הגנה מן הצדק מטעמים של אכיפה בררנית...
=========================================================

זהו בינתיים, כמעט...

הדו"ח ניתן ע"פ תקנה 39 א' לתקנות הנמלים (בטיחות השיט) התשמ"ג-1982.התקנה אומרת: "לא ישיט אדם כלי שיט ישראלי, אלא אם כן יש לכלי השיט רשיון בר תוקף, וההשטה נעשית בהתאם לתנאים ולהגבלות שברשיון השיט." הקנס ניתן ל"עבירה מנהלית"" שהינה עבירה על תקנות הציבור- . חוק העבירות המנהליות נועד להבטיח הליך מהיר, סמוך למועד העבירה-ומבלי להכתים את מבצען בכתם של עבירה פלילית. תקנות הנמלים (בטיחות השיט) מגדירו כלי שיט- אניה, ארבה,ספינה או סירה.
אניה= כלי שיט העשוי לשוט והמונע בכח מנוע...ארבה= כלי שיט העשוי לשוט ואשר אין לו אמצעי הנעה. (ארבה הינה רפסודה או אניה המיועדת להעברת מטען בין אוניה העוגנת בפתח הנמל-לרציף). "ספינה"= כלי שיט שאיונ אניה או ארבה וארכו המרבי עולה על 7 מטר, למעט כלי שיט המונע במשוטים בלבד."סירה" כלי שיט שאינו אניה או ספינה או ארבה. "סירת משוטים"= סירה המונעת בכוח משוטים בלבד. "סירת מפרש"= סירה המונעת בכוח מפרשים. "סירת מנוע"= סירה המונעת בכוח מנוע חיצוני או פנימי...לא מצאתי בתקנות איזכור לקיאק- כשם שלא מצאתי איזכור ספציפי לסירת מירוץ, המוזכרת בשם ספציפי. גם אם נניח לצורך הדיון שקיאק הינו סירה- וזה הכי קרוב להגדרות, הרי שסירה ממונעת- חייבת ברשיון שיט.
מצד שני פרק שלושה עשר: הוראות כלליות מציין כלהלן: "הוראות הפרק הראשון עד פרקהחמישי לא יחולו על כלי שיט כדלקמן, למעט כלי שיט המשמש להובלת נוסעים בשכר או להשכרה לנוסע:   סירת משוטים שאורכה אינו עולה על 5 מטרים- בעת השטתה בתחום המים הפנימיים של ישראל. סירת משוטים שמבנהה מסייג אותה למטרת ספורט החתירה ובלבד שמושבי החותרים הם מסוג הנע במסילה- בעת השטתה בתחום המים הפנימיים של ישראל...  סירת מפרש אשר ארכה אינו עולה על 5 מטרים- בעת השטתה בתחום המים הפנימיים ומימי החופין של ישראל.... המנהל רשאי לפטור בכתב כלי שיט פלוני, או דגם של כלי שיט, מהוראות תקנות אלה, כולן או מקצתן,כפי שיפרש בכתב הפטור" "כלי שיט הפטור מהוראות הפרק הראשון עד הפרק החמישי ...יהיה מצוייד בעת השטתו... וכל אדם בכלי השיט יהיה חגור באפודת הצלה בעת ההשטה"  מכל הסיפור דלעיל, אני למד שיש לדאוג לקבלת פטור מהמנהל לגבי קיאקים. לא נראה הגיוני להעמיס על קיאק ציוד הכרוך בכושר שיט- יש לחשוב על היציבות ולשקול האם הנזק רב על התועלת . ניתן לדעתי לנסות לתקו\ הנושא מההיבט של תפוקת/ מהירות השיט עם מנוע חשמלי- שאינה עולה על מהירות השיט בחתירה. בכל מקרה בספקטרום הנרחב שבין לזרוק את המנועים ולעבור לחתירה, ולבין השגת כושר שיט, כנראה שיש מגוון רעיונות לחברה בפורום, ולאור העובדות שהוצגו- אני תקווה  שלמישהו יהיה פתרון יצירתי . לגב איילנד- הקצר מ-5 מ' ע"פ פרק 13 הינו פטור מכושר שיט. אולי זה הפתרון?!

ניתוח יפה ונכון נוני, לכאורה...
לפי ההגדרות היבשות  של סעיפים מסוימים - צריך רשיון,
מצד שני - ברור כי לא חשבו כלל על קיאק שיוסב למנועי, ויש קונסטרוקציות פרשניות שתומכות בכך,
בדין הפלילי - אי בהירות החוק ואפשרות פרשנית נוספת, הולך לכיוון זיכוי...

ההליכה לבקש פטור נכונה טכנית, אך אם הבקשה תסורב - תהיה בעיה...
זה יציף את הנושא למודעות...


זהו לבינתיים...
הקישור לדיון המלא ב:IKF -
http://www.israelkayakfishing.co.il/index.php?option=com_smf&Itemid=41&topic=23709.0
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!
Top