תאריך הדו"ח | מיקום | סוג | מצב הים | עומק משוער | סגנון הדייג: |
31/5/2015 | מרכז - הרצליה | מים מלוחים | רגוע ונמוך | מעל 50 מטר | דיג מסירה - טרולינג |
תפיסות דגים | ||||
---|---|---|---|---|
שעת תפיסה | פיתיון | סוג הדג | כמות | משקל כולל בק"ג |
5 | דמוי דג גדול - | טונה כחולה | 1 | 25 |
16 | דמוי דג בינוני - | טונה אלבקור (טונה לבנה) | 3 | 30 |
הדו"ח:
שגעת ה big game התחילה עוד בחודש מרץ
זו העונה שאני מתחיל לקבל נתונים על האזור שלנו מבחינת כלורופיל.
פלנקטון .מליחות .זרמים .טמפרטורת המים ועוד נתונים שמתאימים לביולוג ימי
שכותב את התזה שלו .{שזה בטח לא אני}
כך נשאבתי במשך השנים לתורת הנסתר לא רק של מזג האוויר אלה גם של נדידת הטונות
מול חופי ישראל. מתי ? למה? איפה? ועוד שאלות שעניינו אותי ברמה האישית האינטלקטואלית .
משנה לשנה אני לומד משהו חדש ,מעונה לעונה אני מקבל עוד ועוד נתונים עד שקיבלתי תמונה כמעט מלאה
על כיוון אפשרי .לאופציה מסויימת במציאת הדגים עיי פרמטרים שלא קשורים רק למזל.
הימים בלוח השנה חולפים להם והמועד בו תפסו דגים בשנים קודמות הולך ומגיע . סירות ראשונות יוצאות לים
כגששים שאחריהם פלוגה שלמה ממתינה לאור הירוק של תקיפה .
זקני השבט מדברים על שקדים שמבשילים וזה סימן .חלקם על טמפרטורת המים שצריכה להגיע וחלקם מספידים את העונה עוד לפני שנכנסה. ערפל כבד כביום סגרירי סוגר על התחום הזה של העומק
ואין באמת איש יודע מתי ואיך ...
יציאה ראשונה לים נקבעת ללא דרך חזרה . מזג האוויר מתאים לי, הצלבה של מספר גורמים מביאים אותי להניח נקודה על המפה וכולי תקווה כי התזה אכן נכונה.. האם יש השפעה לכל הפרמטרים המסובכים מהמפות.מהטבלאות.מצילומי הלווין ..

2 לפנות בוקר הסירה יוצאת לים , העייפות של כל היום מורגשת בכל הגוף אך כמות האנדרנלין משככת את הכאב .
חכה אחת יורדת למים לגרירה בחושך . יש לציין כי טרולינג לא מקובל בארצינו בשעת לילה . גם כי התוצאות פחות טובות וגם כי קשה מאוד להוריד מערך חכות ראוי ללא אור.
ולכן מוריד חכה אחת ,חוט 100 ליברות 1000 מטר ,חצאית משוריינת לדייג מרלינים .פלשר המהבהב כ 3 מטר מהדמוי
וממתין להגעה לנקודה כדי להוריד את שאר המקלות .
ןכך הולך לנמנם בזמן שנשאר לי עד הזריחה או עד הגעה לנקודה לחלום על מה צפוי להיות.
כחצי מייל מהנקודה מעיר אותי הסקיפר .....כבר מגיעים הוא אומר .
השמש עוד לא בכיוון של לעלות ,רק ניצנים ראשוניים של אפלה כחצי שעה לפני זריחה ,
אני מתחיל לגלגל את החכה שנגררה מהמרינה ואומר לסקיפר שעדיין אין אור וקשה להוריד ככה מערך
נמתין עוד 10 דקות .....ומשאיר את החכה כ 30 מטר מהסירה לעוד 10 דקות
הסקיפר מודיע כי הגענו ליעד שסימנתי על המפה . לא עוברת דקה והרולר מתחיל לרוץץץץ
בוווםםםם יציאת חוט חזקה. כל הסיפון על הרגליים... נועץ את הדג ,מרגיש את הכוח שלו לשניה ומגיש לקפטן הסירה את הכבוד בגילגול הדג מהמעמקים .
בליבי אני יודע שבשעת זריחה מוקדמת שכזו ...

בחושך כמעט מלא ,הסיכוי לטונה כחולה גדול מאוד . מינסיוני בעבר רוב הכחולות שתפסתי היו בחושך.
10 דקות אולי רבע שעה של מלחמה כאשר החכה עוד על הסטנד בדומה לדייג הטונה בנישונל גאוגרפיק.
הדג ממש ליד הסירה, הפלשר {נצנץ קטן שהוספתי 3 מטר מהדמוי} כבר נראה במים והצללית של הדג כבר בקשר עין ,
נעיצת גאנץ ומתגלה כחולה יפה של 25 קילו לערך .
התפרצות של אושר .בדומה ליעד שנכבש .הרגשה המלאה בגאווה בניצחון בישששש אחד גדול .
אלו הרגעים שאני אוהב בדייג . אין משהו שיכול להכניס אותך להרגשה הזאת .
ביציאה הזו גם עלה אלבקור נחמד שמיד הפך לסביצה על הסירה .
אבל אין ספק שהכבוד נשאר לכחולה .
ובכך לא תם העניין ..... חזרתי הביתה למפות . הנקודה עבדה בול ...ועוד עם כחולה !!
אולי באמת עליתי על משהו מיוחד הפעם ?!!!
בימים שעברו כבר בהיתי במסך המחשב יותר ויותר שעות . כל נתון חדש עלה על אקסל ונותח .
התיעצות עם חברים מביני עניין {ויש כאלה באמת ברמה עולמית } .
המפות כבר לא היו טובות וברורות בגלל עננות יתר {הקריאה פחות טובה כאשר יש עננים}
אבל היה סימנים יפים וסופ"ש נוסף הגיע .

הפעם לאחר יומיים בים ומעל 20 שעות של טרולינג חזרתי ריק ללא תקיפה קטנה .
כך גם סירות אחרות שעלו לכחול הכחול . בקיצור "אכזבה"
החלטתי לתת הפסקה ולהמתין יום יומיים עד שמשהו יקרה .....
ביום שהחלטתי להישאר בבית עלו מספר סירות לעומק ...
המכשיר קשר שאצלי בבית משדר את החמל של דייג הטונות {כן יש לי גם מכשיר קשר ימי בבית לעונה של הטונות}
ואני מבין שיש חגיגה בעומק . פני נפלו !!

יומיים אני גורר בים . חלוץ החלוצים . גשש הגששים .הגעתי ממש אל הבאר
אך לא הצלחתי לשתות .
החלטתי לצאת כנגד כל הסיכויים . שינוי תוכניות .סגירת צוות מצומצם במהירות לא הגיונית
והגעתי למרינה .
אני כרגע על זמן שאול ,השעה שלוש וחצי בצהריים והשקיעה גג ב 8 בערב
מגיע לתחנת הדלק במרינה ומבין שאין דלק!!.. לא יכול להיות ! לא חוזר!!!
מארגן גריקן של 30 ליטר שולח איש צוות לתחנת הדלק ומצליח ב 16:30 לצאת מהמרינה
יש לי אולי שעה וחצי של טרולינג .
פול גז במהירות של 21 קשר ...כשעה שעה ורבע הפלגה ואני בשדה.
חייב להוריד את הדודה ... חייב לחזור עם דג היום .
ואז משום מקום הרולר מתחיל לנגן את מנגינת הניצחון הכל כך ערבה לאוזן
אלבקור סוס.{או סוסה

אחד שברח.. החושך מתחיל להיכנס ואני דוהר חזרה למרינה
המנוע קורע את הים כמו דבור .
מצאתי את עצמי יושב עם המשפחה רואה האח הגדול לאחר ניקיון של הסירה
ואלבקור במקרר, ולא מאמין שזו היתה היציאה הכי מהירה שהיתה לי בחיים
לאזור עמוק זה.
כבר תשע שנים שאני יוצא כל שנה לאזורים האלה
וכל שנה מתרגש מחדש
EYALO