לדעתי מומלץ בחום לתרגל ובמיוחד למתחילים, בתחילה בים שקט ובהמשך בים יותר גלי - כמובן עם חבר או יותר לידך וללא ציוד על הקיאק.. לעולם לא ניתן לדעת מתי זה יקרה "על אמת" ובים לא נוח- וחשוב להיות מאומן למצב כזה...
אם הייתם רואים כמה אני ראיתי אנשים מתהפכים ולא מאבטחים ציוד ומאבדים אותם הייתם מאבטחים עם כבל פלדה חחח אכן זהו אחד הדברים החשובים ביותר ועוד פרט חשוב לוודא שאין איזה חפץ או רצועה חבל שיכול לגרום לכם להשאר מחוברים לקיאק בזמן התהפכות זה יכול להגמר באסון. גם מקרה שראיתי שנגמר במזל גדול .
אחד הסרטים החשובים אכן חייבים לתרגל את הנושא לא תמיד זה קל כמו בסרט מעבר לאבטחות הציוד , הכי חשוב זה לשמור על קור רוח וכמה שיותר מהר ליצור מגע עם הקיאק , דהיינו לא לתת לו להסחף ממך ולחשוב שתוכל להגיע בשחיה אליו.
עריכה אחרונה: מרץ 25, 2015, 20:26:39 PM על ידי Shahar Cohen
כשקניתי קיאק לראשונה, קניתי קלשון ללא מנוע ואבזרתי אותו כהלכה, עם כל הדודא לדייג לא ויתרתי לעצמי לרגע בקטע הבטיחות, יציאה ראשונה נקבעה לחוף שקט יחסית עם תנאים סטריליים, יצאנו לחוף דור אני וחבר נוסף ותרגלנו נפילה מקיאק בעומק שני מטר, הפיכתו חזרה ועליה לקיאק, לאחר מספר נסיונות התחלנו לחתור וללמוד את ההתנהגות שלו והזווית שהוא צריך על מנת להתהפך.. רק לאחר מכן יציאה לרדוד (עד 12) - חתירה משולבת עם קצת בולוס כמה יציאות אחרי יוצאים לאזור עם עומק ויחסית נוח - תחנת הכוח בחדרה, שם פוגשים עוד "טירון ירוק" העונה לשם ארטיום - ארטמי התותח ומשם הכל הסטוריה... כמה תובנות שעלו בזמן ההוא ונכונים עד לזמן הזה : 1. ציוד בטיחות - מגן לפלא,משוט,מים ליטר וחצי לפחות,אפוד ציפה,ביגוד טוב במידה ואנחנו בחורף,וכמובן פלאפון 2. בדיקת תחזית למול 2 אתרים לפחות ועוד בדיקה בעת הימצאות בחוף.. בהמשך לשים לב לשינויים תוך כדי דייג.. 2.א. אם יש תחזית לרוח שמשתנה בהמשך היום לתת לזה את הדעת ולתכנן את היציאה לדוגמא : אם אין רוח עד שעה 8 ומשעה שמונה מתפתחת רוח דרומית סביבות 5-10 קשר (כמובן להרגיש את זה בים) אז יוצאים מתחילת היציאה דרומה ואז לכשתתפתח הרוח חוזרים איתה.. 2.ב. לא לתת לדודא ולחרמנות על נקודה כלשהיא להשפיע על היציאה שלנו ולא להקשיב למזג האוויר 2.ג. בהתייחס לתחזית אם יש רכיב כלשהוא או ים בגובה מסויים שלא מאפשר יציאה מחוף פתוח, נבחר לצאת ממעגן,שובר גלים... 2.ד. שיטה שמצאתי בזמנו היא כאשר הים גלי בחזרה לחוף, חוברים שני קיאקים האחד צמוד לשני ויוצרים מעין קטמרן על מנת למנוע התהפכויות, אפשר שלושה וגם ארבע יחד - עובד פגז גם בים גבוה.. 3. לא מדלגים על שום שלב בתהליך הלמידה של קיאק ודייג מקיאק וזה חל על כולם גם על בעלי סירות/חכות עם מספר שנות ותק... 4. אבטוח כלל הציוד בקיאק - ע"י רכישת מיתרים (בנג'י וכו') על מנת לא לאבד ציוד רב ערך 5. סה"כ "נזקפו" לזכותי התהפכות אחת מבצעית -דווקא בעומק חצי מטר ממש לפני שירדתי מהקיאק גל חוף קטנצ'יק הגיע והייתי בזווית מסויימת - שילוב מנצח.. 6. תמיד תמיד תמיד להיות רגוע ונינוח ולא לתת לפחד או ללחץ להשתלט עליך, לשים לב למרכז הכובד בקיאק ולסינרגיה בין הגוף שלך לקיאק.. 7. הזמן וכמות היציאות הן גורם רציני בכל הסעיפים המצוינים למעלה 8. לא יוצאים לבד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 9. הרבה מידע יש פה באתר וגם ביוטיוב - ככה התחלתי את דרכי בעולם המופלא הזה אז לא לפחד להטיל ספק ולשאול
עוד דיון ישן שנתקלתי בו באקראי... מאז הצטרפו אל הקיאקיסטים של i. S. F לא מעט חדשים... לטעמי, סרטון חובה שיש בו אלמנטים של בטיחות.. מאחל לכולם שלעולם לא תתהפכו עם הקיאק.. אך אם זה קורה, חשוב לדעת מה עושים...