הדו"ח: כבר במוצ"ש, עם שוך הסערה רצינו לצאת לנשום קצת ים. בגלל כל המים העכורים, החלטנו לחכות קצת ולצאת ביום שלישי. אודי בסוף לא יכל להגיע וכך יצאנו אני, אלון ונדב ליום דיג (נתחיל ונתקדם לפי איך שמתפתח. כולנו בחופש ).
מגיעים למרינה ב 5:30, בתכנון ג'יג לייט, פופינג וקצת טרולינג (שנהיה בסוף לעיקר). עושים טרולינג קצר לאזור הג'יג ואז אני תחיל לעשות פופינג ואלון/נדב מג'גגים. לאחר כשעה וחצי שראינו שאין תגובות בכלל מהדגים, אמרנו שננסה קצת טרולינג להעביר את הזמן. בגלל המים העכורים (ראות עד 4 מ') החלטתי לשים דמוי רפאלה מגנום ראש אדום ויצאנו לדרך.
תוך כדי נסיעה, אני רואה גושי ביזרי גדולים בפישפיינדר (שזה כבר מעודד) ואחרי כשעה של טרולינג עשיתי סיבוב על מנת לעמוד מעל אחד מגושי הביזרי ולנסות לג'גג קצת עליהם. אולי יהיו קצת טורפים בסביבה עם כל כך הרבה אוכל. תוך כדי עצירה של הסירה, אלון ונדב תחילים להוציא את הדמויים שלהם ואז הם צועקים לי שנתפס אצלי משהו (הסירה היתה במצב של כמעט עצירה בזמן התפיסה). אני מסתובב למקל ורואה אותו מכופף והרולר מזמר לו . אני אומר לאלון ונדב להזדרז ולהוציא את הדמויים ומכאן מתחיל מאבק שנמשך כ 8-9 דקות בסרט המצורף.
מה שקרה בסוף זה שבסיבוב האחרון של הפלמידה, במקום שהיא תמשיך אותו היא חתכה מתחת לסירה לפני שהספקתי להגיב והחוט בד נגע בגוף של הסירה ונגמר הסיפור .
לאחר התארגנות מחודשת, המשכנו עוד כמה שעות בטרולינג וג'יג ללא מענה נוסף מצד הדגים. מכיוון שכבר היינו בחופש והיה ים נפלא ומזג אויר מצויין, החלטנו להשאר כבר עד השקיעה לעוד סיבוב טרולינג שגם היה ללא דגים.
לסיכום, יום עם חוויה משובחת למרות הבאסה בבריחה בסוף של הדג. לפחות נהנתי כמו שצריך והדג הגיע עד הסירה.
פרוט הציוד: מקל: Black Hole Magic Eye 2.44 רולר: Shimano Bio Master 8000 HG חוט: Power pro 50 lb עם שוק לידר 0.7 נילון ותלאי פלדה לדמוי. דמוי: Rapala Magnum ראש אדום
שרגא, צפיתי בעניין רב ויכול לומר לך ארבעהה דברים: 1. הפלמידה לדעתי סביב 15 ק"ג... 2. עבדת מאוד שגוי לכל אורך הדרך, סורי אבל הרבה טעויות גם באמצע גם בסוף.... לאור עובי החוטים אז הטעויות מתעצמות.... 3. אלון עם הגאנץ' ממש פישל - הדג היה צריך להיות בסירה.. 4. היו עוד דברים לא נכונים בהתנהלות הצוות....
חוצמזה הסרטון היה מרתק ומהנה, הרווחתם לפחות חוויה יפה...
שאלה: איזה דמוי?! 15 או 20 או 30 ?! ועוד שאלה: מכונת הספינינג מתפקדת היטב במהלך הגרירה?! תזהר שהיא לא תשחק לך לשווא...
שרגא, צפיתי בעניין רב ויכול לומר לך ארבעהה דברים: 1. הפלמידה לדעתי סביב 15 ק"ג... 2. עבדת מאוד שגוי לכל אורך הדרך, סורי אבל הרבה טעויות גם באמצע גם בסוף.... לאור עובי החוטים אז הטעויות מתעצמות.... 3. אלון עם הגאנץ' ממש פישל - הדג היה צריך להיות בסירה.. 4. היו עוד דברים לא נכונים בהתנהלות הצוות....
חוצמזה הסרטון היה מרתק ומהנה, הרווחתם לפחות חוויה יפה...
שאלה: איזה דמוי?! 15 או 20 או 30 ?! ועוד שאלה: מכונת הספינינג מתפקדת היטב במהלך הגרירה?! תזהר שהיא לא תשחק לך לשווא...
קצת תשובות: 1. תודה על הערכה הגבוה, אתבאס יותר 2. ספר יותר על הטעויות שאלמד ונלמד ... 3. כולם כבר ירדו עליו ושיחקנו לו על המצפון 4. תסביר לי בפרטי 5. הדמוי זה לא xrap אלא המקורי עם לשונית מתכת גודל 11. 6. המקל מיועד בתכלס לפופינג, והשתמשתי בו גם לטרולניג. למה שתיהיה שחיקה לרולר ? הרולר תפקד מעולה
אחלה יציאה ופייט חבל על הזמן . אל תתבאס אלה הימים שנותנים לנו כוח להמשיך לדוג , בלי ימים כאלה זה היה משעמם. בעזרת השם אחד יותר גדול בסירה . רציתי לשאול על המקל הזה . אני מתעניין עכשיו בפופינג ולא יודע איזה לקנות. יש לי מקל זירזור כבד עד 100גרם , הוא מתאים לפופינג ? יש לו שפיץ דק מידי
אחלה יציאה ופייט חבל על הזמן . אל תתבאס אלה הימים שנותנים לנו כוח להמשיך לדוג , בלי ימים כאלה זה היה משעמם. בעזרת השם אחד יותר גדול בסירה . רציתי לשאול על המקל הזה . אני מתעניין עכשיו בפופינג ולא יודע איזה לקנות. יש לי מקל זירזור כבד עד 100גרם , הוא מתאים לפופינג ? יש לו שפיץ דק מידי
המקל הזה יעודי לפופינג. אפשר בטח גם עם מקל זרזור כבד, תלוי בנוחות
שרגא, צפיתי בעניין רב ויכול לומר לך ארבעהה דברים: 1. הפלמידה לדעתי סביב 15 ק"ג... 2. עבדת מאוד שגוי לכל אורך הדרך, סורי אבל הרבה טעויות גם באמצע גם בסוף.... לאור עובי החוטים אז הטעויות מתעצמות.... 3. אלון עם הגאנץ' ממש פישל - הדג היה צריך להיות בסירה.. 4. היו עוד דברים לא נכונים בהתנהלות הצוות....
חוצמזה הסרטון היה מרתק ומהנה, הרווחתם לפחות חוויה יפה...
שאלה: איזה דמוי?! 15 או 20 או 30 ?! ועוד שאלה: מכונת הספינינג מתפקדת היטב במהלך הגרירה?! תזהר שהיא לא תשחק לך לשווא...
קצת תשובות: 1. תודה על הערכה הגבוה, אתבאס יותר 2. ספר יותר על הטעויות שאלמד ונלמד ... 3. כולם כבר ירדו עליו ושיחקנו לו על המצפון 4. תסביר לי בפרטי 5. הדמוי זה לא xrap אלא המקורי עם לשונית מתכת גודל 11. 6. המקל מיועד בתכלס לפופינג, והשתמשתי בו גם לטרולניג. למה שתיהיה שחיקה לרולר ? הרולר תפקד מעולה
שרגא יקירי, אם תשאל את מי שיוצא איתי מה קורה אחרי בריחה שנובעת מטעות... אם טעות שלי אז יש בונוס - "איזה אדיוט/טמבל אני" (כינויים ששומר רק עבור עצמי...), בהמשך ההפלגה ניתוח מקיף של הטעויות ולפעמים גם בשיחת הטלפון הבאה...
אגב אל תתבאס, טעויות כאלו מתרחשות גם לותיקים ומנוסים, יש רגעים ששוכחים או חולמים, קרה גם לי ולפני זמן מה ראיתי סרטון - קרה לצוות מאוד מנוסה של ג'אןג'ק+אסף+אמיר (טרולוס), גם עם פלמידה גדולה....
לגוף הדברים:
1. עוד לפני הבריחה, לא היה מקום לכך שתתרוצץ מסביב לסירה עד לחרטום ובחזרה... היו לי תפיסות מיאכטה של חתיכות 20+ ואני תמיד בירכתיים, הפלגה איטית וכיוון הספינה עם ההגה - כך שתמיד אשאר בירכתיים, ביאכטה אי אפשר להתרוצץ.. זה גם מוביל לעניין של שליטה מסוימת בדג - לרוב אפשר לכוון אותו בהטיית המקל לאן ללכת ולאן לא.
2. עוד לפני הבריחה, לא נותנים כל כך הרבה חופש ומשחק, כשהדג עייף לוחצים אותו למעלה, למעלה משמע עם הראש למעלה שלא יוכל לרוץ - הריצה מזרימה לו מים בזימים וממריצה אותו... כשהדג נחלש לוחצים אותו מהר למעלה ומרימים אותו אם פני המים...
3. איכשהוא הגעת לסוף במצב טוב עם הדופן ובעמידה כשהדג עייף, חייבים להרים מנוע למעלה - אם ירוץ לכיוון המנוע והחוט נוגע במנוע אז יקרה מה שקרה, כשאתה עומד מרחק מטר מהמנוע - קשה למנוע מהדג לרוץ למרחק מטר ממך...
4. דיבורים בסירה בזמן מלחמה עם דג גדול - מיותרים, במיוחד בסוף... אתה אמור להיות מרוכז לגמרי ודיבורים זה הסחת דעת, אחרי 40 כאלה זה טבעי ואפשר לדבר - עד הדג דו"ס ה-40 אז מי שמחזיק בדג מדבר לגבי עזרה שצריך והאחרים שותקים ומיישמים.. לפעמים חסרה לך חצי שנייה של ריכוז - כך אגב קרה הפעם וראה בהערה הבאה
5. כשהדג קרוב וזו פלמידה או טונית גדולה דו"ס - תמיד יש צפי לעוד ריצה מתחת לסירה, ולעוד ריצה... זה לא אינטיאס או לוקוס שמגיע אל פני המים במצב ציפה - הצפי תלוי בסוג הדג ויש להתנהל בהתאם! מול פלמידה דו"ס צריך להיות בדריכות מירבית עם עמידה קרוב לדופן, ובמקרה של ריצה כזו - מקל מייד מושט קדימה ולהורידו אל המים: להרחיק ולצמצם כל סיכוי למגע החוט עם הסירה!!! כשאתה רחוק מהדופן או כשהמקל לא מורחק - ככל שהקצה קרוב לדופן גדל הסיכוי למגע חוט בסירה, כשאתה צמוד לדופן וידיך מושטות קדימה - הקצה רחוק מהסירה וקטן הסיכוי למגע, בוודאי כך כאשר אתה מוריד מיד את קצה המקל למים - תחשוב שהדג רץ בזוית 30 מעלות אל מתחת לסירה אז כמה חשוב להרחיק הקצה מגוף הסירה ולהוריד הקצה לתוך המים... אם היית מרוכז בדג ודרוך לקראת האפשרות - יתכן שהיית עושה זאת, הפעולה זה עניין של רבע שנייה - הפרמטר העיקרי זה זמן תגובה (כמו ברקס כשרכב לפניך בולם לפתע: בלימת הפתע שלו זה ריצת הדג מתחת לסירה והורדת+הרחקת המקל זה כמו לחיצת ברקס - בשני המקרים הכי חשוב זה מהירות התגובה שתלויה בין היתר ברמת הדריכות והריכוז שלך...
6. האוחז בגאנץ': ללא ספק מישהו כאן ישן בעמידה ובכלל - במקום דריכות נראה שהייתם באדישות, כשהדג התקרב בסיבוב האחרון (לפני כן לא התאים כי היה עמוק מידי, נועצים רק כשהוא על פני המים!), צריך להיות מוכן עם הגאנץ במים ולנעוץ בו כשהוא מגיע - והיתה הזדמנות לזה...
*עמידה/פוזיציה בסירה: אם אתה מחזיק מקל בימין - איש לא צריך לעמוד לפחות מטר מימינך!!! מישהו מימין מפריע לתנועת היד האוחזת במקל ואם לא פיזית אז מפריע לראש כלומר לריכוז... האוחז בגאנץ' אמור לעמוד משמאלך עם קצה הגאנץ במים כשהוא דרוך ומוכן לנעיצה...
7. דבר אחרון, לא מביאים את הדג לעולם עם הראש לכיוון הסירה!!! במצב כזה גם בעייתי לאוחז בגאנץ' לנעוץ בו - וגם ריצת הדג תהיה בכיוון שחייתו משמע מתחת לסירה!!! הדג כבר היה מותש עם כמה סיבובים למעלה, אפשר די לשלוט בכיוון שלו, צריך להובילו כך שיגיע כך במטר האחרון כשהוא שוחה במקביל ככל שניתן לסירה ולא מולה... זכור כי בסוף כשהדג עייף ועל פני המים - החכה היא המושכות והדג זה הסוס, אין בעיה לשלוט - רק צריך לשלוט בדג/בסוס ולא לתת לו "חופש לפתוח כרצונו"!!! אם תאפשר לסוס פרא - גם יפתח בדהרה (גאלופ) ואתה בבעיה, תשלוט ותכוון - הקרס זה הרסן והמקל עם החוט זה המושכות..
סרטון להמחשה - לדעתי בית ספר לעבודת צוות נכונה מול דג גדול:
*כך מנווטים דג גדול ומביאים אותו אל הסירה במצב נעיצה נוח - פלמוד 32ק"ג שהבאתי: https://www.youtube.com/embed/48pjRyNAgyA כמה דברים חשובים שימו לב: *בסירה אין דיבורים מיותרים, בעיקר אני מדבר, החבר'ה קשובים ומוכנים לסייע לפי בקשת האוחז במקל, אין מצידם יוזמות דיבור מיותרות, שאלה קטנה על רדיו נענתה במילים "עזוב את הרדיו" ובזה נגמר (דקה 2:15). *בדקה 1:50 - הדג ממרחק מטר רץ מתחת לסירה (איזה בזזזזז מטורף ואיך המכונה צורחת - שימו ווליום!!!), ראה שרגא איך הייתי דרוך וברבע שנייה כבר יושב על הדופן עם המקל במים... *ראה בדקה 3:00 יש כמה דברים חשובים: -----ראה איך אני מביא את הדג כמעט מקביל לסירה ומסובב אותו שיגיע באופן כזה - כל זה תוך העברת המקל ליד שמאל ונעיצת גאנץ ביד ימין שלי (שתי ידיים הוא היה מגיע מקביל לגמרי). -----שים לב שהחבר'ה משמאלי - איש לא עומד מימיני. -----שים לב לדריכות: הדג "פוצץ"/שבר את האגנץ' ונתן ריצה - ראה איך מיד קצה המקל שלי במים!!! -----שים לב בדקה 3:30 הדג מסובב כך שיגיע לכיוון הסירה ובמטר האחרון מסובב במקביל לסירה - לא רואים את הסיבוב במטר האחרון אך ראה מנעיצות הגאנץ ותבין שסובבתי אותו כך שהגיע צמוד לסירה ובמקביל לה, אפשר גם לראות שהגאנצים שלהם קצרצרים... -----שים לב איך בדקה 3:32 הגאנץ יורד למים שניה לפני שהדג מגיע, בדיוק כמו שצריך..