
הי אחי,
אז ככה כפי שרובנו יודעים לא מעט ג'יגים מגיעים מצויידים עם קרס משולשת.
יש כמה סיבות טובות לכך מדוע צריך להחליף אותם לקרס בודדת:
1. פי 3 הזדמנויות להתקע במשהו מטריד בדרך ( עצם דומם ) במיוחד מהחוף בטח ובטח אם הוא סלעי.
2. סיכוי גבוהה אחרי הוק סט לדג נגרם נזק ויכול להיתלש מעצמו לא חזק במיוחד.
3. היזהר קרה ויקרה ככל הנראה, כאשר חלילה הקרס נתלשת מקרוב בהקפצ שאתה לא שם לב או מהדג
בפתאומיות יש מצב שתקבל את הקרס במהירות לעברך ומן הסתם ככל הנראה תפגע בעצמך.
ובכן אין דבר טוב יותר מקרס בודדת באורך קצר העשויה מחבל סופר חזק או כל דבר אחר, כאשר הוא
רתום לכיוון עין הג'יג בטבעת. אסיסטים בדר"כ נמכרים בחבילות לרוב דייגים משתמשים בדאבל אסיסט
בכדי להגדיל את סיכויי התפיסה. אני עובד בשור ג'יג במקומות עם סלעים באסיסט אחד ובאלו שפחות עם
שתי אסיסטים ( תלוי במצב רוח ) האסיסט עוזר לאבטח את ההוק סט עם חבטה קצרה אחרת יכול מאוד להיות שתאבד אותו.
שיטה מקובלת אחת מתוך הרבה בארץ היא להריץ את הג'יג על פני המים בדיוק כמו שמרקי התותח עושה
ישנם זנים שעובד טוב יותר בשיטה הזו, יש דגים תוקפים מהזנב על פני המים לכן רצוי לשים בזנב דאבל אסיסט ובראש הג'יג קרס משולשת זאת בכדי לבטח את התפיסה, תתאר לך גומבר נתפס באסיסט בזנב משתולל נוגס בלידר קורע אותו... לכן רצוי להוסיף משולשת בראש בזמן ההשתוללות נקע בדרך גם במשולשת והופ הוא סגור מכל הכיוונים.
** הערה- אורך האסיסט ביחס לג'יג צריך להיות בין 1/3 ל-1/2 מאורך הג'יג, לדעתי האישית.
לסיכום :
1. אסיסטים עדיפים על משולשות מבחינת ההוק סט
2. רוב הדייגים מעדיפים דאבל אסיסט ליצור גיבוי ויחפה אחד על השני במהלך הפגיעה.
3. הרבה יפנים חושבים שלהלביש את האסיסט בטיזר או סקוויד קטן מעלים את הסיכויים משום שהטורף רודף ומנסה לתקוף אותם.
4. פחות סיבוכים התנגשויות ואיבודים לטובת סלעים.
מקווה שעזרתי, יש המון דברים לחדד ולהוסיף בקשר לאסיסטים ומשולשות
בכל הנוגע לג'יגים, שיהיה לך המון הצלחה !
